Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under april 2016

Av Charlotta Åkervall - 7 april 2016 19:51

Hej igen alla finisar!

Så var det redan kväll och barnen har lagt sig så jag har egen tid framför tv inne i sovrummet. Johan sitter o stora rummet och tittar på tv där ute... Det blev varken städning eller bakning tidigare idag hade absolut ingen lust med något.
Men i morgon måste jag verkligen ta tag i det för på söndag har vi ju kalas så. Tove ska till tandläkaren imorgon, Johan åker med henne så får dom lite tid tillsammans (far och dotter). Sen ska vi åka till Skara till en guldsmeds affär där vi köpte våra vigsel ringar, behöver förstora dom...
Nu ska jag se om det är något bra på tv'n. Brukar aldrig vara något att ha.

Av Charlotta Åkervall - 7 april 2016 09:53

 

Mina små hjärtan myser tillsammans i soffan efter frukosten och lämnat storebror till bussen. .Åh nu sitter vi här i soffan och hör regnet sprattla mot fönstret. Det är så mörkt och kyligt här inne nu. Försöker få arslet ur soffan och börja städa eller baka lite inför kalaset, men har varken ork eller lust till någotting alls.

Tove sitter och tittar på barnprogram och Ejnar ligger här bredvid mig i soffan och sover, tror jag gör honom sällskap snart också.

Idag kommer vår stora älskling, pappan i huset hem efter sin arbetsvecka borta, barnen har längtat så efter honom. Tror jag ska göra lite kaffe till mig så jag får lite värme i mig, fryser så jag blir tokig.

 

En svartvit bild på mina älsklingar som jag älskar så mycket. (till månen och tillbaka älskar jag er)

Men det fattas två Willhelm och Johan såklart älskar er lika mycket.

























Av Charlotta Åkervall - 6 april 2016 20:08

Hej har ni haft en bra onsdag, det går jag och lilleman haft iallafall.. Vi gick upp innan sju och åt frukost tillsammans, idag skulle Tove iväg också. Jag och lilleman skulle ha en hemma dag idag men kände inte för det riktigt.. så vi tog bilen och åkte till mina föräldrar. Tror det regnade hela tiden vi var där hos dom.... Åkte och köpte mat till oss jag bjöd. Sen åkte vi hem så vi var hemma lagom tills Willhelm kom med bussen. Fick inget roligt besked idag fick mitt skattepapper och det blev rästskatt för mig i år också men lite mindre än förra gången 10 013kr fick jag.
Värmde lite pannkakor till barnen idag orkade inte göra något särskilt.
I morgon ska jag och Tove försöka städa lite inför kalaset vi ska ha för Willhelm på söndag får dela upp dom i två grupper denna gången är så svårt att få det att passa alla. Så nu på söndag är det min sida av familjen. Sen ville han ha barnkalas för sina kompisar så det har vi skickat iväg inbjudningar till. Det var inte mycket han önskade sig men det ville han ha så gärna, så det fick han få går hoppas att kompisarna kan komma nu annars blir en besviken och ledsen Willhelm..
Nu ska jag slappa framför tv:n och äta lite gött.

Av Charlotta Åkervall - 5 april 2016 20:05

Hej så var denna tisdag snart över.. Vi startade dagen lite innan sju, gick upp och åt frukost. Tove låg fortfarande och sov hon vakna lagom till Willhelm var klar med allt. Vi körde ut Willhelm till bussen, sen åkte vi hem och åt frukost tillsammans. Sen tittade vi på tv och myste..
Till middag blev det makaroner och köttbullar. Efter maten började vi städa lite bytte sängkläder i våran sängar nu sover man skönt... Nu har jag lagt mig i sängen med en bråkig Ejnar som inte vill sova. Ska titta på lite tv innan jag släcker ner och sover.

Av Charlotta Åkervall - 4 april 2016 19:29

Så var det ny vecka igen och Johan åkte iväg imorse, nu åker dom inte söndagar längre. Hade ställt klockan lite tidigare i morse, vi gick upp och åt frukost sen skulle bägge barnen iväg så vi gjorde iordning oss. Trots kaos och bråk så hann vi iallafall. Jag och lilleman åkte in till stan och fika med Johans föräldrar, gick in och handlade det jag hade glömt igår...
När jag skulle hämta Tove så var det en väldigt bråkig unge som inte ville lyssna alls. Vi har faktiskt inte gjort så mycket idag ätit har vi gjort, jag tog en dusch.
Åh nu har jag landat i sängen och tittar på tv. Barnen bråkar, vi kan inte gå och lägga oss nu det är inte kväll det är ju ljust ute.. försöker tala om att vi ställt om klockan till sommartid.....

Våra älskade små barn, ni gör mamma tokig med allt erat bråk och gnäll.

Av Charlotta Åkervall - 3 april 2016 19:44

Hej idag gick vi upp allihop tillsammans och åt frukost. Efter frukosten gick jag och duschade och gjorde mig iordning för att åka till stan och handla lite mat så vi har i veckan som kommer. Vi sa Grattis till Willhelm tänk att han fyller 7 år redan. Min lille älskling...
Johans föräldrar / farmor och farfar kom hit och dom hade köpt med sig födelsedags tårta, klart man måste ha tårta när man fyller år ju. Jag hade köpt med mig Class som jag tänkte vi kunde ha.
Sen gjorde jag amerikanska pannkakor till middag Johans föräldrar stanna och åt här också.
Nu har jag landat i sängen med en sovande Ejnar på mig och jag tittar på tv och ska be älsklingen komma in med lite godis.

Presenterna han fick utav oss byxor och en transformers gubbe som kan bli en bil...

Födelsedags killen

Av Charlotta Åkervall - 2 april 2016 20:46

Hej och godkväll på er alla fina vänner... Jag och barnen började dagen med att äta frukost tillsammans sen gjorde vi oss iordning för jag och Willhelm skulle åka till Lidköping och handla presenter till honom, vår blivande 7 åring. Kan inte fatta att det är 7 år sedan man låg inne på bb och se vår underbara son för första gången.
Vi åkte även till hjärtbergs och fika med Willhelms farmor och farfar.
När vi kom hem så frågade jag Tove om hon ville åka till mormor och morfar/mamma och pappa och det ville hon ju, så det gjorde vi. Köpte med oss lite mat och fika också.
Nu ligger jag i sängen med en sovande Ejnar på mig. Han har varit väldigt gnällig, men det har man rått att vara när man är förkyld.... Visar lite bilder på presenter imorgon.

Vår fina son, vi älskar dig så mycket

Av Charlotta Åkervall - 1 april 2016 19:45

Hallå på er alla finisar, så skönt att det äntligen är fredag. Vi har legat i sängen nästan hela dagen vi gick upp när Johans föräldrar kom. Barnen blev så glada...så hade dom en liten present med sig till Tove och Wille. Visar en bild imorgon.
Idag blev det pizza till middag Johan sa att barnen ville ha det, tror det var mer han som ville ha det.

Nu har jag landat i sängen igen och försöker få Ejnar att somna åh jag tittar på tv.. Har så ont i magen ikväll.

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards