Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under oktober 2011

Av Charlotta Åkervall - 29 oktober 2011 21:08

Hej på er alla godingar, vad har ni gjort denna lördag.

Här har det inte hänt så mycket  vi var och handlade lite middagsmat så vi har i veckan. Sen när vi kom hem började Johan göra iordning ute det var dags för sista klippningen av gräset för i år och han plockade in alla leksaker som Willhelm har lekt med.

Sen bjöd vi hem mina och johans föräldrar på fika så det har varit en toppen dag med familjen.  

Nu sitter jag själv i soffan igen och myser med tända ljus och älsklingen spelar tv spel. Men snart blir det någ sängen känner mig lite sliten och trött........

 

Ikväll så ska man ställa tillbaka klockan 1 timme

Godnatt godingar

Av Charlotta Åkervall - 28 oktober 2011 20:19

God kväll på er mina godingar,

Vad härligt att det äntligen är helg nu det ska bli så skönt ska bara ta det lugnt.

 Imorgon ska vi göra våran lördags tradition som vi brukar göra åka och handla lite middagsmat så vi har det i veckan igen. Vi fikar någ en sväng med johans föräldrar oxå.

Mer vet jag inte än men jag skriver ett litet inlägg imorgon igen.

Nu sitter jag i soffan och myser med lite tända ljus och tittar på Idol och älsklingen spelar tv spel.... och lilleman sover så gött får hoppas man får lite sovmorgon imorrn men det skulle jag inte tro....

Av Charlotta Åkervall - 25 oktober 2011 20:12

God kväll på er godingar, 

 Vad har ni gjort denna tisdag. Här har det inte hänt så mycket efter jag kom hem från jobbet har varit så himla trötter och så har jag en sjuk liten prins hemma som har varit väldigt grinig och gnällig och så har han fått en ny tand som gör ont. Nu håller han på och vaknar stup i kvarten och skriker lite och sen somnar han igen.....   

Nu sitter jag och tittar på Äntligen hemma och snart blir det sängen.

Imorgon kanske mina föräldrar kommer på besök 

Av Charlotta Åkervall - 22 oktober 2011 20:26

God kväll på er alla godingar vad har ni haft för er denna lördagen...

Idag vaknade vi vid sju tiden eller rättare sagt våran lille kille gjorde det, så han tyckte det var dags att gå upp då. Men det tyckte inte vi är inte så morgon pigga som våran lille prins.

Efter vi hade ätit frukost och gjort oss iordning så åkte vi till Lidköping handlade lite middags mat så vi har i veckan, det har blivit en liten tradition som vi gör på lördags förmiddagen. Innan vi handlade tog vi en fika med Johans föräldrar på hjärtbergs fik.

Vi åkte även och köpte en tröja jag hade sett på hm när jag köpte min jacka.

 När vi kom hem packade vi bara upp varorna och åkte iväg till mina föräldrar en sväng, min stora syster Jessica och hennes familj kom oxå.

Så vi har haft en underbar dag synd bara att vädret i har varit lika bra.

Jag tror min lille prins håller på att bli förkyld han har varit lite hängig och näsan rinner lite........

Nu sitter jag med den stora godis påsen i knät och tittar på csi miami man får passa på att äta godis när lilleman sover...

Ha det så gött mina godingar  

Av Charlotta Åkervall - 21 oktober 2011 20:27

Vad har alla för sig en fredags kväll som denna,

själv sitter jag i soffan och myser med min make sitter och kollar på Idol..

Det är så himla gött att det är helg nu, efter en hård arbets vecka. I helgen vet jag inte vad vi ska hitta på men vi åker säkert hem till mina föräldrar och vi åker väl och handlar lite mat..

Det blev ett kort inlägg nu  jag skriver mer imorgon

 Ha det bra..... 

Av Charlotta Åkervall - 18 oktober 2011 20:12

Idag började dagen tidigt redan vid 05.45 vakna Wille och skulle leka med lego så jag satte på tv så han kunde titta lite på barnprogram oxå, medans jag la mig en stund i sängen slumrade lite lätt. Så det blev ingen sovmorgon här inte.

Jag har varit ledig idag det har varit hur gött som helst.

Mitt lilla hjärta skulle till BVC idag på 2 ½ års kontroll vägning och mätning och Willhelm vägde 13,8 kilo och var 94 cm lång och följde sin kurva jättebra.

Sen efter det så gick vi i lite affärer och kollade jag köpte en jacka och Wille fick ett par vinter kängor så har allt han behöver för att klara vintern tror... 

Det har ju inte varit det bästa vädret precis tror det har regnat hela dagen.

Hur har ni haft det denna regniga tisdag 

Av Charlotta Åkervall - 16 oktober 2011 19:35

God kväll på er mina vänner,

 Har ni haft en underbar söndag som jag har haft med min familj.... Nu är mitt hjärta lagd, får jag se om jag får sovmorgon imorrn men det skulle jag inte tro.

Idag har vi haft besök av min lillasyster Josefine och hennes kille Andreas så  vi bjöd på lite mat och fika. Det blev lite köttfärssoppa och det var riktigt gott.

Sitter i soffan och slappar och tittar på tv.

Nästa vecka får vi se vad som händer på tisdag är jag ledig och det ska bli så skönt. Då ska vi även till bvc med Willhelm det är 2 ½år kontroll det ska bli roligt och se hur mycket han har vuxit sen han var där sist.

 

Ha det så bra !

Av Charlotta Åkervall - 15 oktober 2011 20:21

God kväll gott folk,

 Vilket underbart höst väder vi haft här lite kallt och så. 

I för middag så var vi i lidköping och handlade lite mat. Vi tog även fika med Johans föräldrar på ICA hjärtbergs fik.

 Igår hade jag en kanon bra kväll med arbets kamraterna med mycket god mat och dryck för dem som drack. 

Vi var även sväng hos mina föräldrar.

 Nu sover lilleman och jag sitter och tittar på fångarna på fortet, så blir det när man inte har något bättre för sig...... 

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards