Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under oktober 2013

Av Charlotta Åkervall - 31 oktober 2013 13:19

Hej hej
Vilket skitväder det har varit i några dagar nu, regn åh regn. Just i denna stund ligger Tove och sover i min famn och lägger jag ner henne i sängen ja då vaknar hon och gallskriker, får ju inget gjort.... I helgen fick vi upp hyllan i sovrummet...

Så här blev det

    På lördag är det dop för lilla Nathalie i lindärva kyrka. Ska bli mysigt...
Ha det så bra



Av Charlotta Åkervall - 25 oktober 2013 22:32

            Hej hej....

Idag var vi en sväng i skvövde och uträttade lite ärenden och några julklappar.... Pappan i huset har fått sjukskriva sig själv, han har antagligen fått gallsten.

Senare på dagen åkte vi på kalas hos piyawan som fyllde 14 år, så det bjöds på fika och god tårta. Barnen lekte av sig.

I helgen vet jag inte vad vi ska göra sätta oss och framkalla lite kort och lite förstoringar på barnen kanske.... Mina föräldrar kommer någ hit en sväng..


       

Här kommer lite bilder från kalaset, bilder lånade av Nok 

Av Charlotta Åkervall - 18 oktober 2013 21:34

Hej hej idag är det äntligen fredag och med det säger vi helg.....
I onsdags var jag och Tove i Trollhättan med mamma och pappa. Det blev lite julklappar köpta. När vi kom hem hade Tove fått sin första #maileg mini kanin.
Idag var vi på BVC med Tove och Willhelm skulle kolla det ena ögat som var kvar sedan 4 års kontrollen han har inte velat kolla det. Men nu skulle vi få en remiss till ögonläkaren. Tove hade gått upp lite grann då nu väger hon 7415 gram och var 71 cm. Hon ligger lite under på vikt kurvan men helt normalt. En liten tand har börjat ploppat upp i nedrekäken. Efter BVC besöket åkte vi hem till mina föräldrar. Martina och Kenny kom och la in nya vinterdäck..
Så nu ska jag titta lite på tv, sen blir det sängen...

Mini kanin # maileg

Av Charlotta Åkervall - 15 oktober 2013 14:01

Hej hej idag är det tisdag och solen skiner ute. Tror jag får ta på barnen och gå ut lite.
Idag provade vi lite laxgryta och den tyckte Tove var riktigt god hon mumsade och åt. Nu ska jag gå och göra lite mat till mig och Willhelm....
Ha det så bra

Av Charlotta Åkervall - 7 oktober 2013 19:35

Hej hej idag åkte pappan i huset till Göteborg och jobbar, och kommer hem på torsdag.. Som vi längtar. Idag har vi inte gjort så mycket vi var ute i trädgården och tog lite kort/ bilder men det är inte så lätt att få bägge barnen att titta in i kamran men några bilder blev. Sen har vi lekt och busat....
Vi får se vad vi gör imorgon inget som vi kommer på nu iallafall mycket lek och bus kommer det bli...

[Bild]

Mina älskade barn

Av Charlotta Åkervall - 3 oktober 2013 21:23

Hej hej och god kväll på er.
Idag kom pappan i huset hem efter att ha jobbat i Göteborg sen i måndags.
Jag och barnen har varit i Skövde och shoppat med barnens mormor och morfar/ mamma och pappa det blev lite grann varsin julklapp till barnen. Det blev lite fika där också ett måste för Willhelm... Nu sitter jag och slappar i soffan och tänkte titta på Dallas sen kl 22.00 Tänkte sitta vid datorn lite men det jäkla internet krånglar hela jävla tiden...

Mina älskade hjärtan

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards