Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under november 2012

Av Charlotta Åkervall - 30 november 2012 21:39

God kväll på er...

Idag har vi julpyntat till 1 advent som är på söndag så nu är det klart. Willhelm tycker det är så kul med jul.... Och idag har det varit ett himla prat om snön som kommit och det är ju inte lite snö som kommit det är någ uppe i 30 cm, det har ju snöat hela dagen och det snöar fortfarande...

 

Imorgon ska vi jul på liseberg med mamma, pappa, jessica,mikael, johanna, philip, amanda, thobias, josefine och andreas det ska bli riktigt kul, har aldrig varit där förrut....

Sitter här och myser i soffan med tända ljus med det går inte titta på tv bara för det snöar så....

Ha det bra


Av Charlotta Åkervall - 27 november 2012 18:16

God kväll på er..

Igår började dagen tidigt redan kl sex på morgonen vi skulle åka till ullared och shoppa loss och nu är nästan alla julklappar inköpta bara några kvar. Det blev en del bebis grejer också...... Willhelm var så redig och gick intill oss inne på g-kås han skulle inte sitta i kundvagnen...

När vi var klara på G-kås så åkte vi till våra kompisar Jenny, Per, Alexander och Rasmus dem bor utanför Falkenberg ett samhälle som heter Vessigebro. Där vi åt god mat innan vi åkte hem och Willhelm lekte så med deras två katter de hade skaffat.....

Nu ska jag mysa lite framför tv med en filt och tända ljus, fryser så in i norden.

Mamma och pappa kom en sväng, så det blev en liten fika. 


Ha det bra

Av Charlotta Åkervall - 24 november 2012 19:52

God kväll på er...

Idag har vi varit på falbygdens ost och kollat lite med mina föräldrar, Willhelm var så farshinerad av alla tomtar så kul och se och han gick och smakade på massa olika ostar med morfar.... Vi tänkte ta en fika där men det var så mycket folk så vi åkte till coop istället och tog en fika där istället. Sen följde mamma och pappa med hem en sväng..

 

En sån här blev det.. Nu är jag verkligen sugen på att börja julpynta...

Nu sitter jag i soffan och tittar på tv och myser med tända ljus...

Av Charlotta Åkervall - 23 november 2012 21:20

God kväll på er...
Idag är det äntligen fredag och då börjar helgen. Har gått och blivit lite förskyld, älsklingarna har smittat mig. Idag har vi varit på mvc och lyssnat på bebis. Så fort vi kom in på rummet sa Willhelm till barnmorskan att vi skulle lyssna på bebis när han hade gjort det så gick han och Johan ut och lekte i väntrummet. Så fick jag vara kvar och prata lite till.... Tänk va tiden har gått fort bara 10 veckor kvar.
Nu ska jag titta på tv lite innan jag går och lägger mig är helt färdig...

God Natt allihop

Av Charlotta Åkervall - 15 november 2012 19:23

God kväll på er.

Här har nästan en hel vecka gått och Willhelm är fortfarande krasslig så det blir till att vara hemma imorgon med....

Idag gick vi in i vecka 29 snart kommer bebis, bara elva veckor kvar 83 dagar kvar. Nu börjar det bli riktigt jobbigt och tungt.. Har gått upp ungefär 11 kg.

     

Nu känner man verkligen hur bebis i magen rör sig och särskilt på kvällarna när man ska gå och lägga sig. Men det är så mysigt, fast denna bebis är mycket lugnare än vad Willhelm var....

Nu ska jag slappa lite framför tv innan jag går och lägger mig

Av Charlotta Åkervall - 12 november 2012 10:43

Hej på er allihop.
Igår var det fars dag så vi var och firade både min pappa och Johans pappa. Och vi firade även Johan. Så det blev både mat och mycket tårta....
Så det var den dagen.

Av Charlotta Åkervall - 10 november 2012 10:35

Hej på er allihop..

I torsdags gick jag in vecka 28. Och det börjar kännas har haft foglossning ett tag nu så himla ont i ryggen. Bara 88 dagar kvar till bebis kommer om man nu inte går över tiden.

Men i veckan som varit så har jag jobbat förmiddag 6-14 och det har gått bra med ryggen men det känns ju.

Får se vad vi hittar på idag

Imorgon är det fars dag undra vad vi ska hitta på då....

ha det så bra så länge

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards