Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under november 2011

Av Charlotta Åkervall - 30 november 2011 21:05

God kväll på er alla, vad har ni gjort denna onsdag.

 Jag har varit ledig från jobbet idag och det har varit hur skönt som helst.

Så har vi varit på 60 års kalas, min kära svärmor fyller 60 år idag. Det  var fullt hus där. Oj vad kul min lille kille har haft det ikväll lekt med sina kusiner, får hoppas han sover länge imorgon.skulle inte tro det känner jag honom rätt vaknar la han kl 6.00

 Men imorgon är det dags för jobb igen....

Nu sitter jag i soffan och tar det lugnt och små fryser. Jag får någ tända lite ljus och ha det lite mysigt....

 

Ha det gött

PUSS och KRAM 

Av Charlotta Åkervall - 27 november 2011 20:26

God kväll på er allihop.

 Idag är det första advent och det var meningen att vi skulle gå på tomte paraden i skara men så blev det inte, bara för att det var sånt skit väder blåste och regnade så.

Så vi åkte till Willhelm mormor och morfar och hade lite advent mys. Så mycket mer har det inte hänt idag.

När vi kom hem satte jag och Willhelm oss i soffan och tittade på PIPPI LÅNGSTRUMP han tycker det är jättebra.

Mitt lilla Hjärtat har börjat få hemska mardrömmar och vill inte sova han tror det är något under sängen så idag fick jag sitta i hans säng tills han somnade så det tog ett tag..... Jag hoppas verkligen det blir bättre snart och han slipper sina mardrömmar...

Imorgon är det dags för jobb igen då jobbar jag efter middag

Ni får ha det så gött mina vänner.

PUSS och KRAM 

Av Charlotta Åkervall - 26 november 2011 20:59

Hej på er allihop nu var det ett tag sen.

 Idag började vi dagen med att åka till lidköping för att äta frukost på hjärtberg. Sen handlade vi lite mat sen åkte vi hem och packade upp varorna och åkte vidare till skövde för handla lite julsaker som plast gran och lite annat som vi hade sett på Maxi. När vi kom så började vi julpynta så nu stakarna och julgranen uppe, så nu är det fint till advent imorgon. Mina föräldrar kom en sväng på fika oxå och kollade på julpyntet som vi har gjort dem tyckte granen va väldigt fin....

                 

Här julgranen vi köpte och lilla tomten den enda Willhelm inte var rädd för.

Imorgon är det tomte paraden.

I torsdag var det 1 månad kvar till julafton tänk va tiden går fort.

Ha det gött nu alla vänner 

Av Charlotta Åkervall - 13 november 2011 20:15

God kväll på er alla vänner,

Idag är det alla pappors dag så grattis min pappa och Willhelm säger grattis till sin pappa och min älskling ville inte ha någon present så vi har haft en riktig mys dag här hemma. Så i helgen har vi firat våra pappor. Det har inte hänt så mycket mer. Min förkylning  sitter i än jag hade hoppas den skulle förvinna snart men verkar inte så iallafall....

Imorgon är det dags för jobb igen jag jobbar eftermiddag den här veckan.

Nu ska jag titta lite på tv innan det är dags för sängen. Jag och min lilla älskling satt och titta på Pippi Långstrump och det tyckte han var riktigt skoj så det lär säkert bli fler gånger

 

Ha det gött gott folk vi hörs

 

Av Charlotta Åkervall - 11 november 2011 20:10

God kväll på er alla vänner,

 Nu börjar helgen eller rättare sagt den började kl 12 när jag slutade jobbet. Nu i veckan som va så fick fick både jag och min man uppsägnings papper så jag slutar i mars och älsklingen i januari.

 Så då är det dags att söka nya jobb. Men det tar vi då

Idag är det 11.11.11 och det ska vara en väldigt bra dag att gifta sig eller förlova sig och tiden ska vara 11:11. Det har varit väldigt mycket prat om det på radion.

 I helgen ska vi inte göra så mycket förutom att fira fars dag.

Jag har blivit jätte förskyld oxå orkar typ inget, men jag tror det är på bättringsvägen.  

 

Ha en forsatt bra kväll

Av Charlotta Åkervall - 6 november 2011 19:39

God kväll på er alla,

vad har ni gjort denna söndag här har den bara flugigt iväg redan kväll. Vi har varit hos mina föräldrar och ätit middag det var kalops och mitt lilla hjärta åt så bra och det var himla gött också.....

Nu lillen lagd och jag myser med lite tända ljus och tittar på tv och älsklingen spelar tv spel. Jag tror det blir sängen tidigt ikväll jag börjar tidigt den här veckan som kommer.

Först ska jag titta på vem kan slå filip och fredrik

Av Charlotta Åkervall - 5 november 2011 20:03

Halloj på er, vad har ni gjort denna underbara lördag.

 Här började dagen tidigt Willhelm vaknade kl 06.00 och ville inte sommna om. Men älsklingen gick upp med Wille och lät mig sova längre. Sen gjorde vi oss iordning så åkte vi till Falbygdens ost och kollade lite på julgrejor det blev lite handlat. Både Willhelms mormor morfar farmor och farfar var med vi tog en fika där oxå. Sen åkte vi alla hem till oss så bjöd vi på mat oxå.

Jag har haft en underbar dag med familjen nu sover lill hjärtat och nu har jag och min älskling lite lördagsmys med tända ljus och tittar på tv. Får passa på när Wille sover

   

köpte ljus lyktorna på falbygden ost.

Ha en fortsatt bra kväll som jag ska ha

Av Charlotta Åkervall - 2 november 2011 10:57

Halloj på er allihop.

Nu är det inte långt kvar till jul mindre än 2 månader kvar till julafton. Fast än har man inte fått några jul känslor men det kommer väl. Halloween har varit här men det har vi inte firat vi får se när Willhelm har blivit lite äldre och själv vill gå ut och spöka än så länge är han för liten för det.

 Dags att börja med maten till lilleman just nu sover han. Snart börjar man jobba också.  

Ni får ha en bra eftermiddag / kväll allihop.

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards