Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under november 2013

Av Charlotta Åkervall - 30 november 2013 22:10

Hej hej på er vänner. Idag började vi dagen med att äta frukost tillsammans som vi alltid brukar göra på helgerna. Sen gjorde vi oss iordning för att åka och handla mat och vi handlade två nya adventsljusstakar på rusta. Senare idag har vi varit på kalas hos Johans föräldrar. Gudrun och Raweewan fyller år idag. Så det var två trötta barn när vi kom hem dom somnade nästan i bilen....
Imorgon ska vi på tomteparaden det blir roligt för barnen..

Kusinerna Nathalie och Tove.

Av Charlotta Åkervall - 25 november 2013 20:17

Hej hej vänner. Idag har det inte hänt så mycket, mycket lek och bus med barnen. Efter ett tag var det dags att börja med maten... Min lilla prinsessa blir hela 10 månader idag. Det går alldeles för fort och snart börjar man jobba igen.... Imorgon är det bara jag och tove hemma willhelm ska till dagmamman och busa av sig lite.

Nu har jag krupit ner i soffan under en filt och funderar på om jag ska sätta på någon bra film och titta på...  

Av Charlotta Åkervall - 23 november 2013 20:07

Hej hej på er.. Idag började jag och mina hjärtan att äta frukost tillsammans som vi alltid gör på helgerna mysigt. Sen började vi göra oss i ordning för att åka och bada med Thomas, Raweewan, Piyawan och Nathalie. Barnen tyckte det var jätteskoj bäst av allt var nog bubbel poolen och rutschkanan tyckte Willhelm var jättekul. Det blev en hit iallafall så det får vi göra om. Efter badet åkte vi till McDonalds och åt.
Sen var det två små trötta barn när vi kom hem och även en trött mamma.
Imorgon vet jag inte vad vi ska göra åka och handla lite på förmiddagen.

Av Charlotta Åkervall - 21 november 2013 19:56

Hej hej vänner..
Idag har vi inte gjorts så mycket haft en liten tvättardag och mer blir det imorgon, känns som det aldrig tar slut... Imorgon kommer älsklingen hem vi saknar honom väldigt mycket.
Barnens farmor och farfar har varit här och fikat. Nu ligger jag i sängen och kollar på tv. Det var en trött och grinig liten tjej som skulle lägga sig och det kan jag ju förstå hon sover ju inget på dagarna kanske 10-15 min och det är inte mycket. Hon sover inte i sin säng på natten utan bara på mig lite jobbigt...
Nu säger vi GODNATT

Av Charlotta Åkervall - 19 november 2013 21:14

Hej hej vänner....
Idag har vi inte gjort så mycket mina föräldrar/ mormor och morfar har varit här och hållit oss sällskap. Johans föräldrar tittade förbi en sväng efter dom varit i Lidköping och då bjöd jag på kaffe och fika. Sen fick jag sätta igång med maten och det blev lasagnette....
Idag har vi sms lite med pappa Johan och dom kanske inte är klara med jobbet på torsdag. Willhelm håller på och frågar vilken dag det och frågar när pappa kommer hem. Han blir nästan lite tårögd. Han saknar sin pappa väldigt mycket det gör vi allihopa.
Nu ska jag titta på montazami med vänner

Av Charlotta Åkervall - 18 november 2013 22:27

Hej hej vänner...
Nu var det måndag igen och den hör veckan är jag själv med barnen... Johan jobbar i Göteborg och kommer hem på torsdag. Idag har vi haft besök av barnens farmor och farfar. Så då fikade vi och det tyckte Willhelm var bäst...
Imorgon får vi se vad som händer blir en massa bus och lek....
Ha det så bra

Av Charlotta Åkervall - 15 november 2013 21:10

Hej på er vänner. Idag är det äntligen helg och det är jag så glad för. Mina föräldrar har varit här hos oss det tyckte barnen var roligt särskilt Willhem för då fick han leka med morfar....

Sen när dom åkte så började vi sätta in kort på barnen i album, så nu är det klart.

Imorgon ska vi åka och handla middagsmat så jag och barnen har nästa vecka för då ska johan till Göteborg och jobba.. så himla tråkigt....


Nu ska jag titta lite på  och värma mig under filten med tända ljus. Innan det blir sängen för mig är lite trötter..

Godnatt

BVC

Av Charlotta Åkervall - 12 november 2013 22:29

Hej hej på er alla...
Idag startade jag och mina två små hjärtan att äta frukost ihop. Sedan duschade vi och gjorde oss iordning för jag skulle till BVC med Tove för vikt och längd mätning. Vi fick skjuts utav mina föräldrar men Wille och mamma fick stanna hemma. Men det blev en ynka vikt uppgång på 85 gram det var inte så mycket så det blev en vikt på 7500 gram idag, hon ligger under sin medel kurva. Men längd och huvud kurvan följer hon som hon ska. Så det blir väl till att ge henne mer mat inte för hon får lite mat. Men huvudsaken är ju att hon mår bra min lilla prinsessa....
Imorgon är det bara jag och min lilla prinsessa hemma min lilla prins är hos dagmamman imorgon. Mamma och dotter får lite egen tid så härligt.
Ha det så bra

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards