Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under mars 2013

Av Charlotta Åkervall - 28 mars 2013 20:19

Hej på er alla, här är allt bra med mig ochmin underbara familj.

Idag har vi haft besök av Gisela och hennes son Hugo och Tove fick ett paket det var så fina kläder som hon kan ha lite längre fram sen. Imorgon ska vi gå på vår marknaden som är i Lidköping med våra kompisar Jennie och Eleonore.

Nu sover mina små hjärtan och jag ska sätta mig och titta på tv  och ha det lite mysigt för mig själv.    

 

Vill önska alla en Glad Påsk från mig och min familj

   

Av Charlotta Åkervall - 26 mars 2013 20:29

Hej på er alla hoppas allt är bra med er som det är med min och min familj. Willhelm har varit hos sin dagmamma idag med han tycker det är så kul och leka med barnen. När Wille var hos dagmamman så fick vi besök av Jennie hon hade med sig en present till Tove. Resten av dagen så har vi inte gjort så mycket jag har sytt en hel del.
Nu sitter jag och myser med lillan i famnen, jag kan inte sluta titta på henne hon är så fin min lilla prinsessa.

   

Nu är det inte många dagar tills Willhelm fyller 4 år, han börjar bli stor mitt lill hjärta. Det börjar bli dags att planera hans kalas för släkten.
Ha det så bra


Av Charlotta Åkervall - 25 mars 2013 20:58

God kväll på er alla godingar, hoppas allt är bra med er som det är med mig och min underbara familj...

Idag fick äntligen Willhelm gå till dagmammorna och busa med alla barn. Under tiden så var vi på bvc med Tove och idag väger hon 4506 g och 57 cm och hon följer sin kurva jättebra, och med på besöket var mamma och pappa för dom körde mig. Sen när vi kom hem fick lillan mat och sen gick vi ut på en promenad i det underbara vädret...

När vi hade hämtat Willhelm så började vi göra våfflor ihop med mina och johans föräldrar, det blev inte lite våfflor  men så himla gott. Men det är ju våffel dagen idag också så då får man ju unna sig lite gött...

  min underbara lilla goding

Nu ska jag slappa lite framför tv´n  innan jag går och lägger mig

Ha det så bra

KRAM

Av Charlotta Åkervall - 21 mars 2013 21:40

God kväll på er alla godingar här har det inte hänt så mycket.

Har sytt på barnens adventskalender och nu börjar det ta på det, inte mycket kvar. Sen kl 14.00 var vi bjudna på middag hos Johans föräldrar. Idag var det sista dagen Johans pappa jobbade på IAC han ska gå i pension tidigare. Oj vad presenter han fick från sina arbetskamrater..

Lillan har blivit så förskyld, väldigt täppt i näsan så hon har varit väldigt ledsen idag. Tycker så synd om min lilla prinsessa...

Imorgon vet jag inte vad som kommer att hända förutom att min mamma och pappa kommer hit på middag och kaffe.

 

Sitter framför tv´n och äter godis, barnen sover och min stora älskling tittar på hockey. Så här sitter jag...

 

Mina små hjärtan ni betyder allt för mig

Av Charlotta Åkervall - 20 mars 2013 20:46

God kväll på er, hoppas ddet är bra med er som det är med mig om min lilla familj. Förutom att Willhelm har blivit sjuk igen han fick bara vara frisk i en vecka...

Så här har det inte hänt så mycket. Vi har bara myst och gosat, nu har lillan börjat le åt en när man pratar med henne. Idag fick hon även prov sitta babysittern och det det tyckte hon om.....

Nu ligger hon och sover i min famn hon vill ju inte sova någon annan stans förutom på nätterna då sover hon i sin säng.. Nu ska jag slappa lite framför tv med lite snacks... 


Snart dags att planera till Toves dop

Ha det så bra

KRAM

Av Charlotta Åkervall - 16 mars 2013 21:31

God kväll på er, här är allt bra med mig och min lilla familj.

Idag har det inte hänt så mycket. Men kl 16.00 var vi bjudna på kalas  för Philip fyllde 16 år förra helgen. Åh vad mycket gott vi blev bjudna på. Willhelm lekte för fullt med sina kusiner och lilla Tove låg och myste i våran famn.


Imorgon är vi bjudna på söndags middag hos mamma och pappa, får vi se vad det bjuds på för mat....


Ha det så bra

KRAM

Av Charlotta Åkervall - 14 mars 2013 22:33

God kväll på er här är allt bra med mig och min underbara familj. Idag var vi bjudna på middag hos barnens farmor och farfar. Åh det är så gött att bli lite bortskämda med god mat, det har blivit lite av en tradition varje vecka som stig jobbar förmiddag. Sen blev det även kaffe och fika, och då kom även mina föräldrar.... Willhelm busade så med hundarna han tycker det är så kul.
Nu sitter jag och tittar på tv och Tove ligger här i soffan bredvid mig och sover så sött lilla gumman.
Ha det så bra
KRAM

Av Charlotta Åkervall - 13 mars 2013 20:02

God kväll på er, här är allt bra med mig och min lilla familj.
Idag har jag varit och klippt mig, det blev inte så mycket till förändring men jag blev nöjd iallafall, och det är huvudsaken....
Sen efter det så åkte jag och lilla Tove till Trollhättan med mina föräldrar, och det gick hur bra som helst med lillan hon sov för det mesta.. Här är kläderna jag köpte till mig
Leggins
Koftor
Linne
Tröja
Klänning till lillan
Tröja till Willhelm från mormor och morfar
Kommer även en bild hur det blev med håret..



      

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards