Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under september 2011

Av Charlotta Åkervall - 30 september 2011 22:24

God kväll på er....

Idag är det den sista september, så imorgon är det första oktober.

Vi har inte gjort så mycket idag vi har varit och handlat overall och en jacka till Willhelm. Sen åkte vi hem till mina föräldrar och det tyckte Willhelm var roligt.

När vi kom hem hade vi lite fredags mys för att fira att det är helg nu och det är så himla gött.

Det var en riktig skitdag på jobbet idag.

Nej snart kallar sängen för mig.

GodNatt  

Av Charlotta Åkervall - 28 september 2011 21:36

God kväll på er....

Nu har halva veckan gått redan onsdag två dagar kvar på denna vecka och det ska bli så himla skönt.

Mamma och pappa kom efter jag hade slutat jobbet. Så jag och Willhelm fick lite sällskap är lite tråkigt och va själv. Man vet inte riktigt vad man ska hitta på, vi får se vad vi gör imorgon...

Det har inte hänt så mycket, Vi har bara myst i soffan.

Nu sover Hjärtat sen några timmar tillbaka och jag sitter väntar på att älsklingen ska komma hem.

Av Charlotta Åkervall - 27 september 2011 16:57

God eftermiddag mina godingar.

Jag och lilleman sitter och myser i soffan. Willhelm tittar på barn program som han älskar. Älsklingen hade gjort mat till oss så det var bara att sätta sig och äta och det var jättegott. Tack min älskling..... Igår sätt jag upp nya gardiner i några av rummen. Så det enda som fattas är att tvätta fönstrena sen är det fint. Får se om vädret håller i sig till helgen.

Så här blev luckorna som vi har lackat om tycker det blev riktigt fint faktiskt..

 

         

Får se vad  som händer resten av kvällen tror inte det händer så mycket.

Igår fyllde Willhellhelms kusin Martina 21 år lite tråkigt att vi inte kunde komma men älsklingen jobbade ju kväll......

Hej så länge

Av Charlotta Åkervall - 25 september 2011 20:49

God kväll på er.

 Nu sitter jag i soffan och slappar lite framför tv det känns så gött, men inte lika kul och veta att man ska jobba imorgon. Men man måste ju annars får man ju inga pengar....

I fredags fick vi tillbaka våra köksluckor och det blev ju jätte fint jag lägger upp lite bilder  senare. Idag har jag Willhelm tillbringat dagen hos mina föräldrar Willhelms mormor och morfar. Jag fick hjälp med att sy lite gardiner. Så dem ska jag och lillhjärtat hänga upp imorgon när jag kommer hem från jobbet..

Det får räcka för ikväll hörs imorgon

Av Charlotta Åkervall - 21 september 2011 09:25

God morgon på er,

 här har vi varit vakna ett bra tag nu. Lilleman sitter i soffan och tittar på barn program..

 Igår när jag kom hem från jobbet hade älsklingen en överraskning till mig han hade  köpt lite möbler till hallen. Och det blev jättefint...

Vi har fortfarande inte fått våra våra köksluckor som vi har lämnat in för lackering, jag vill ha dem snart......

Nej nu ska jag mysa lite med lilleman innan jag ska till jobbet och han till dagmamman

Hej på er

Av Charlotta Åkervall - 13 september 2011 20:16

Hallo på er mina vänner.

 Herregud vad det blåser här, det blir så kallt så nu har jag tänt lite ljus och myser i min ensamhet. Älsklingen jobbar ju och jag är fortfarande sjuk och min lille prins är lite snuvig och hängig också så han har varit hemma ifrån dagmamman...

Får hoppas man blir frisk snart fast ibland så känner man sig lite bättre men sen blir det sämre igen.

Nej nu ska jag kolla lite på tv och sen blir det sängen


Godnatt


Av Charlotta Åkervall - 10 september 2011 20:33

Hallo på er,

 Nu har gått och blivit sjuk tror det är min lille kille som har smittat mig har lite ont i halsen och näsan rinner.

Idag har vi varit och handlat lite mat och lillhjärtat fick ett par nya gummistövlar hade växt ur dem gamla och snart får man handla vinter overall till honom så han håller sig varm.

Imorgon ska vi åka in med alla skåpluckor och lacka om får se vad det blir för färg på luckorna, vi har inte bestämt oss än...

Så mycket mer kommer någ inte hända tror jag.

Ha det så gött  

Av Charlotta Åkervall - 4 september 2011 19:08

God kväll alla vänner.

 Nu har vi nattat Willhelm precis så nu sover han så gött. Idag har det inte hänt så mycket. Vi åkte en sväng till mina föräldrar och vi tog även med Johans mamma för hans pappa var i Danmark. Lilla syrran var där också när vi kom var dem ute i skogen och plockade kantareller. Sen åt vi mat spaghetti och kötttfärssås.... det var så himla gött Willhelm satt och mumsa så han tyckte det var riktigt gott.

Sen när vi kom hem igen var jag hungrig igen så jag stekte lite äggmackor.

 Imorgon är det en ny arbetsvecka och jag jobbar eftermiddag 14 - 22.

I går blev Willhelm 29 månader så snart är han 2 ½ år  jag fattar inte vart tiden tar vägen det går alldeles för fort...

 

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards