Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under april 2013

Av Charlotta Åkervall - 27 april 2013 20:23

God kväll på er.
Igår kom vi äntligen hem och det känns hur gött som helst, nu får hon äta antibiotika hemma två gånger per dag och det tar hur bra som helst det smakar banan och vanilj.
Idag har vi bara tagit det lugnt Johan och Wille har varit ute och grejat och jag och Tove har varit inne och myst, hon har kommit på att det är kul och le åt allt och alla och det värmer så i mammas hjärta. Nu ska jag ta mig ett glas cola och njuta av lugnet.

Ha det så bra

Av Charlotta Åkervall - 26 april 2013 13:07

God middag nu var det ett tag sedan jag skrev. Men Tove och jag ligger på KSS, hon har fått lunginflammation men nu är det på bättrings vägen och får förmodligen komma hem imorgon. Vår lilla tjej har varit så modig och tålig.<3 Hon är så go och glad hela tiden så man märker knappt att hon är sjuk hon ler åt allt och alla.....
Hon har redan blivit 3 månader. Nu ligger hon här och sover så gött.

Av Charlotta Åkervall - 21 april 2013 10:15

God morgon.
Vilket härligt väder vi vaknade upp till idag, riktigt vår väder. Lite tråkigt att man inte kan gå ut och greja i trädgården men lilla Tove är fortfarande inte bra. Johan har redan gått ut och grejat. Vi tänkte grilla senare idag (premiär)... Just nu ligger lillan på bröstet och sover.....

Av Charlotta Åkervall - 19 april 2013 20:41

God kväll på er.Hoppas allt är bra med er, fast det är det inte med oss eller rättare sagt våra små godingar. Det började med Willhelm, han har blivit dunder förkyld igen det går en vecka och sen blir han sjuk igen. Men nu har även Tove blivit jätte förkyld och hostar väldigt mycket och är jätteledsen och äter inte så bra nu heller. Tycker så synd om våra små godingar som aldrig får våra friska. Helgen kommer bli lugn som det har varit i veckan, så kanske dom är friska i veckan som kommer.Johan kommer åka handla lite mat så vi har veckan. Det blir någon en del pysslande med lite olika saker..Nu ska jag titta lite på tv innan jag ska gå och lägga mig.Ha det så bra

Av Charlotta Åkervall - 11 april 2013 19:31

God kväll på er. Idag började dagen med att äta frukost tillsammans, känns så bra när vi är samlade allihop. Kl 11 hade vi tid för Willhelms 4 års kontroll, där kollade dom motoriken, målade tittade på bilder. synen skulle vi ta nästa gång när vi skulle väga Tove. Det blev även vägning och mätning 16,8 kg och 106,5 cm. När Willhelm var klar vägde vi Tove också och hon vägde 4920 g och 58,5 cm, lilltjejen börjar bli stor snart har hon vuxit ur storlek 56. När vi var klara på bvc, så åkte vi till Götene och gick på marknaden med mina föräldrar. Sen åkte vi hem till dom och drack kaffe...Det var någ hela dagen det. Imorgon ska jag på efterkontroll och se så allt är bra. Willhelm ska till dagmamman och leka av sig lite...Ha det så bra.

Av Charlotta Åkervall - 10 april 2013 22:19

God kväll på er

 

Idag har vi inte gjort så mycket, Johan var iväg och handlade lite middagsmat så vi har ett tag fram över. Så jag stannade hemma med båda barnen Willhelm ville inte följa med. Vi har även skrivit ut lite kort på barnen så imorgon ska vi sätta in dom i ramarna. Senare idag var Lasse och Martina här och bytte till sommar däck, efter däck byterna bjöd vi på kaffe och fika.

 

Imorgon ska Willhelm på 4 års kontroll kan berätta mer om det imorgon. Nu ska jag fortsätta titta på tv innan jag går och lägger mig.

Av Charlotta Åkervall - 8 april 2013 19:07

God kväll på er, hoppas allt är bra med er. Har ni haft lika underbart väder som vi har haft och det börjar kännas mer å mer att våren är på väg. Blommorna har börjat komma upp ur marken det är så fint, älsklingen har klippt alla träden.Imorgon ska sätta oss och skriva ut lite kort på barnen, skulle jag ha gjort idag..... Får se vad vi hinner med mer när Willhelm är hos dagmamman.Nu sitter jag här i soffan och försöker få en liten trött tjej att somna , själv sitter jag och tittar på en gammal långkörare Dynastin KRAMISAR

Av Charlotta Åkervall - 7 april 2013 21:12

God kväll på er, hoppas allt är bra med er som det med oss.Idag har vi haft kalas för vår underbara kille, vi hade kalaset i två omgångar och tur var ju det blir ju bättre plats på det sättet. Wilhelm fick så mycket fina kläder och lite leksaker också... kommer lite bilder senare i veckan.Nu försöker jag få en liten tjej att somna i min famn men hon ligger bara och tittar på mig... Men jag tror min son har haft en toppen dag med sina kusiner.Det bjöds på kaffe, dricka, fika och cheesecake.Vi älskar dig så otroligt mycket Willhelm...♡

 

 

     

Här är lite utav sakerna han fick av alla

Ha det så bra 

KRAMISAR


Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards