Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under februari 2016

Av Charlotta Åkervall - 29 februari 2016 19:45

Ny vecka och Willhelm skulle till skolan, och Tove hade en ledig dag med mig och Ejnar. Vi gick upp lite efter sju och åt frukost, sen skicka vi iväg Wille till bussen. Jag och Tove gick och duschade och gjorde oss iordning för att åka till min mamma och pappa... Sen var vi hem tills Willhelm var hemma med bussen. Tänk att det redan är sista februari och i år är det skottår, redan första mars imorgon. Vi har busat som bara den efter vi ätit mat. Mycket bättre än när dom bara bråkar och retar varandra.
Nu har jag en snarkande Ejnar på mig och själv tittar jag på tv. Imorgon är det dags för Tove att gå till dagmamman igen. Jag och Ejnar ska åka och handla lite. Åh så blir det säkert en fika också.

Mina älsklingar bara Wille som saknas.

Av Charlotta Åkervall - 28 februari 2016 20:21

Hej och god kväll på er alla finisar.. här ni haft en bra helg här har det varit bra, barnen är inte så snoriga längre tack och lov... Idag gick vi upp vid nio och åt frukost tillsammans, sen bytte vi Toves byrå mot Ejnars så vi gick igenom en del kläder också.. Min lilla korv börjar bli så stor, stoppa tiden är du snäll han får gärna vara liten en tag till. Vi har även haft en tvättdag några maskiner blev det..
Johan åkte för ett tag sen, för en jobbvecka igen barnen blev ledsna såklart men veckan går ju så fort ändå.. Nu sover mina älsklingar och Ejnar har somnat på mig..
Imorgon får jag och Tove och Ejnar åka och handla lite.

Vi hade lite morgonbus i morse Ejnar tyckte det var lite spännande och sken upp. Tove tyckte det var roligt hon också för hon blev arg när vi tog bort Ejnar.

Av Charlotta Åkervall - 27 februari 2016 19:42

Hej på er alla finisar... Vi startade dagen halv nio, gick upp och åt frukost tillsammans. Sen gick jag och duschade och gjorde iordning mig. Skulle åka in till Lidköping och titta på Kappahl i lugn och ro utan barn. Jag hittade ett par byxor och en bh det var 100 kr rabatt på alla jeans. Rätt skönt att gå själv och titta lite lättare att prova kläder när man inga barn har med sig.Tog även en fika med Johans föräldrar på hjärtbergs. Johan och barnen hade också fikat här hemma. När jag kom hem och efter ett tag så började vi med maten.. Svärföräldrarna kom precis när vi hade ätit klart maten, jag höll på med disken....

Här är skalbyxan och skaljackan Tove fick igår. Ejnar fick en tunnare mössa. Köpte lite andra färger än vad jag brukar så Ejnar kan ha dom när han blir större. Just nu ligger jag i sängen och tittar på tv tänkte kolla på mello sen om det är något bra..
Det blev inget fix i lekrummet utan vi tar det imorgon.

Av Charlotta Åkervall - 26 februari 2016 19:32

Så var det äntligen fredag. Johan gick upp med Willhelm och skicka iväg honom till bussen. Tove och jag gick upp lite senare och åt frukost, sen gjorde vi oss iordning oss för att åka till Skövde och kolla i lite affärer men vi han inte så mycket så när Willhelm kom hem så åkte vi till Lidköping och köpte ny skaljacka och byxor. Visar bild Imorgon. När vi Kim hem värmde vi lite rester vi hade i frysen. Barnen har lite fredagsmys ute med och tittar på film på datorn. Jag ligger i sängen med Ejnar och tittar på tv. Imorgon tänkte vi fixa lite i lekrummet ställa in Willhelm tv där och byta Toves byrå med Ejnars.. Jag tänkte åka in till Kappahl och titta på ett par byxor som vi inte hann med i Skövde.

Av Charlotta Åkervall - 25 februari 2016 19:58

Så var det torsdag igen, och det betyder att pappan i huset har kommit hem efter en arbets vecka borta från oss... Vi startade dagen med att äta frukost tillsammans lite efter sju. Willhelm gjorde sig iordning sig för att gå till bussen. Men när Willhelm åkte iväg med bussen så kom jag på att han glömde gympa kläder. Det hade gått bra ändå. Jag och Tove gjorde iordning oss i lugn och ro, sen åkte vi och handlade. Men det blev även en fika i stan med Johans föräldrar också.
Barnen blev så glada när pappa kom hem även jag såklart. Nu sover dom sött i sina sängar efter lite krångel som det brukar vara när Johan kommer hem, vet inte varför...
Imorgon åker vi någ iväg lite tror jag Skövde kanske.

Min trotsiga lilla unge

Av Charlotta Åkervall - 24 februari 2016 20:01

Hej alla finisar hur är det med er. Idag startade vi dagen lite efter sju, gick upp och åt frukost tillsammans. Sen gjorde Willhelm sig iordning för att gå till bussen. Jag och Tove gick och duschade sen gjorde vi oss iordning.

Vi lockade håret lite grann men det var inte det lättaste för hon satt inte still, men lite lockar blev det.
Barnens farmor och farfar ringde och sa att dom skulle komma och dom skulle köpa med sig fika

Riktigt go fika var det. Efter ett litet tag när dom hade åkt hem började jag med maten. Det blev lasagne...
Nu på kvällen kände vi för att baka lite så det fick bli lite kladdmuffins, vi gör någ en sats imorgon med.

Gött gött är det. Nu ligger barnen och sover. Tove var så arg för hon skulle inte lägga sig men hon var någ trötter för hon somna på två minuter.

Av Charlotta Åkervall - 23 februari 2016 20:26

Det var en nöjd kille som kom hem från skolan. Han hade det skoj idag när dom var i arenan i Lidköping och åkt skridskor. Han hade fått hjälp från en pappa som hade tagit med honom till fritidsbanken, där man kunde låna skridskor. Stort tack till den pappan. Det blev inget bakande i kväll, kanske imorgon. Utan jag gjorde en storstädning i våra soffor dammsög tvättade lite lätt bort fläckar som var i soffan och sen noppra jag den. Tove blev så glad när Willhelm kom hem, så när jag lagade amerikanska pannkakor så lekte dom tillsammans och Ejnar följde deras blickar och gick dom iväg så haka han på i sin gå stol. Så härligt att se dom tillsammans syskonskärlek visst att dom kan bli arga och irriterade på varandra också.. Nu ligger jag i sängen och tittar på tv, barnen sover. Tror det kommer bli en jobbig natt med Ejnar han har börjat hosta så.

Så här blev det, blev faktiskt väldigt nöjd.

Av Charlotta Åkervall - 23 februari 2016 12:26

Det blev ingen dag för Tove hos dagmamman för hon hade lite feber
i morse inte mycket men det märks att det är något på g, för hon är inte riktigt sig själv. Åh Ejnar är också lite krasslig näsan rinner, hostig och lite lite feber. Idag hade Willhelm friluftsdag i skolan. Får se om han haft en rolig dag utan skridsko åkning. Tove har lek som bara den och nu sitter hon och tittar på tv, åh så kollar i fotoalbum från när hon var liten. Tror hon väntar på sin storebror ska komma hem från skolan. Får se vad vi hittar på för kul sen när Willhelm kommer kanske baka lite, vi får se helt enkelt.

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards