Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under maj 2013

Av Charlotta Åkervall - 31 maj 2013 19:36

God kväll på er,

Idag har det varit otroligt varmt och skönt, jag bjöd hit mina föräldrar och när dom kom satte vi oss ute och drack kaffe i solen. Man har allt fått lite färg på armarna idag Willhelm har varit ute och lekt hela dagen. Sen försökte jag ha maten klar när Johan kom hem så mormor och morfar tog hand om barnen, så jag kunde laga mat ifred. Det är ju Johans födelsedag idag han fyller 35 år idag grattis till dig mitt hjärta....      

Hoppas vädret är lika bra imorgon som det har varit idag då blir det en heldag ute imorgon igen hoppas hoppas.Nu ska jag ta det lugnt framför tv'n är helt färdig det tar på krafterna och vara ute hela dagen, det lär bli en tidig kväll.Ha det så bra

Av Charlotta Åkervall - 30 maj 2013 21:34

God kväll på er, hoppas allt är bra med er som det är med mig och min underbara familj.... 

Idag är det ingen vanlig dag för det är min lillasyster födelsedag hon fyller 26 år idag. Och imorgon är det ingen vanlig dag heller för då fyller min stora kärlek år.

Tisdag städade jag huset så nu är det rent och fint för tillfället, jag fick även hjälp av willhelm bytte gardiner i hans rum också..... Imorgon vet jag inte vad som händer men vi ska nog in till stan när johan kommer hem från jobbet.

Nu öser regnet ner,

Av Charlotta Åkervall - 26 maj 2013 20:19

God kväll på er, Ja som rubiken lyder så är det morsdag och jag och mina hjärtan började dagen med att äta frukost tillsammans som vi alltid gör på helgerna. Sen åkte vi till min mamma och firade hennne även mina syskon var där också så vi grillade lite korv och hamburgare. Willhelm lekte med sina kusiner och Tove sov litegrann i vagnen.... Johans mamma ska vi fira en annan dag det hann vi inte med idag.

Igår blev Tove hela 4 månader gammal, det går alldeles för fort får allt stanna upp ett tag nu. Vi var hos Josefine och Andreas och firade dom, det bjöds på smörgåstårta och sen blev det kaffe och kakor och tårta och kan säga att jag orkade inte äta någon tårta var för mätt.... 

Nu ska jag mysa lite framför tv´n, och njuta av att det är så tyst i huset.....


  

Mina små hjärtan älskar er så mycket. Tack för att ni gjort min dag så bra...

Av Charlotta Åkervall - 22 maj 2013 21:11

God kväll på er, hoppas allt är bra med er som det är med mig och min lilla familj.....

Idag har jag suttit framför datorn nästan hela dagen och sorterat kort och vad som ska framkallas och nu är det gjort..Det blev en hel del kort. Nu får det räcka för idag annars blir jag snart snurrig i huvudet... Nu ska jag bara slappa barnen sover och imorgon ska Willhelm till dagmammanoch laka av sig med barnen.

Här kommer lite bilder från helgen...

         


      


Av Charlotta Åkervall - 21 maj 2013 22:03

God kväll på er, ja som rubriken säger har det varit en riktigt tråkdag. Förutom när mamma och pappa var här vi bjöd på middag den var färdig när Johan kom hem från jobbet. Idag sydde jag klart Wilhelms krokodil kan säga att den syr jag inte om igen. Men så här blev. Vilken kväll det har varit, lillan har varit jättesvår att natta. Jag tror äntligen att hon har somnat... Så nu sitter jag slappar i soffan med lite snacks. Vi får se vad morgondagen bjuder på.
Ha det så bra

Av Charlotta Åkervall - 18 maj 2013 20:57

God kväll på er alla. Här har vi haft helt underbart väder och vi har haft dop för Tove och dag blev helt lyckad med nära och kära. Willhelm fick öppna alla Toves paket och bilder på det kommer i morgon när vi plockat upp allt. Det orkar vi inte ikväll är helt färdig i kroppen, Wille är på väg att bli sjuk igen förskyld och allmänt hängig.
Nu ska jag titta på Eurovision song contest 2013 så får vi se vem som vinner......

Av Charlotta Åkervall - 15 maj 2013 20:22

Hej och god kväll på er, här är allt bra med oss. Idag fick jag hjälp av mina föräldrar igen, skulle hämta dopklänningen till dopet på lördag. Tove kommer bli så fin... Barnen kommer bli så fina sina nya kläder dom har fått , men dom är alltid fina mina hjärtan... Toves presenter är köpta och klara att slå in. Imorgon blir jag och Tove ensamma Willhelm ska till sin dagmamma och leka av sig lite med barnen. Nej nu ska jag fortsätta njuta av lugnet framför tv'n.....

Av Charlotta Åkervall - 11 maj 2013 07:21

Så här ser man ut är man fått vaccin en spruta i varje ben.

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards