Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under juli 2013

Av Charlotta Åkervall - 26 juli 2013 19:19

God kväll på er.
Igår glömde jag helt av att min lilla sessa blev hela 6 månader. Vad tiden går fort det var ju inte länge sen du kom ut i världen.
Idag har vi tillbringat dagen på sjön och vilket härligt väder vi haft idag.... Får se om det blir fint väder imorgon med isåfall ska vi åka och bada. Nu ligger jag och göttar mig i sängen. Värmen tar så på kroppen, båda barnen sover redan...

Av Charlotta Åkervall - 20 juli 2013 22:11

Här kommer lite bilder på Willhelm när han badar hos min storasyster, han var lite rädd i början men han blev modigare å modigare.

Av Charlotta Åkervall - 19 juli 2013 21:45

Hej hej
Idag har vi inte gjort så mycket vi åkte hem till mina föräldrar och var där nästan hela dagen. Åkte och köpte mat på köttex, det var så gött. Mamma och pappa håller på och byter fönster... Nu ligger jag i sängen och tittar diamond league gala. Jag tror jag somnar snart. Älsklingen är och åker båt med sin pappa. Det har varit helt underbart väder har vi haft idag.

Av Charlotta Åkervall - 18 juli 2013 21:22

God kväll på er.
Idag började vi dagen med att äta frukost ihop. Den bästa tiden på hela dagen. Sedan begav vi oss till filsbäck ett bad ställe i Lidköping och Johan och Willhelm badade jag och Tove doppade bara benen. Det jätte skönt det lilla jag var i men Wille tyckte det var kallt.
Vi har även firat bröllopsdag idag 4 år. Fast vi har firat så mycket.
Igår var vi ju på Borås djurpark Willhelm hade jätteskoj och det bästa han tyckte var att leka på lekplatserna.... Här kommer lite bilder

4 år = träbröllop

[Bild]

[Bild]

Av Charlotta Åkervall - 16 juli 2013 21:12

Hej.
Idag har vi börjat dagen med att äta frukost tillsammans. Innan frukost hade Johan redan varit ute och målat fönsterna första omgången. Sedan gjorde vi oss iordning oss för att åka till Lidköping, vi skulle ta en tur med båten och idag var det första gången för Tove hon tyckte det var roligt...
Efter det åkte vi till skara och åt middag på canton oj vad mätt jag blev och gott Var det. Sedan tog vi en tur till Thomas och Nok och piyawan och bebis imagen lite mindre än två veckor kvar nu. Så nu längtar dom efter bebis.
Imorgon blir det en heldag på Borås djurpark med barnens mormor, morfar, farmor, farfar och morbror Tobbe. Willhelm tycker det ska bli kul, spännande...

BVC

Av Charlotta Åkervall - 15 juli 2013 19:38

Hej idag har vi varit på BVC med Tove, längd, vikt och vaccination. Tove hade växt bra sen sist 6640g och 66cm hon följde sin kurva bra. Oj vad hon skrek när hon fick sprutorna det gör så ont i mammas hjärta och höra henne skrika så. Än så länge har vi inte märkt av någon feber eller så. Det har varit en riktig inne sittar dag, det blåser så ute inget skönt alls.
Igår var vi i Uddevalla på Ikea det blev lite saker.
Imorgon vet jag inte vad vi ska göra, ska nog åka handla lite.
Ha det så bra bra....

Av Charlotta Åkervall - 13 juli 2013 21:09

God kväll på er.

Här har vi haft några fantastiska dagar Willhelm springer i bara kallsonger och badar i sin lilla pool. Han har allt fått lite färg på sig fast man får vara någa med att smörja in sig annars bränner man sig. Idag bjöd vi barnens mormor, morfar, farmor och farfar på grillat, det blev kyckling och lite annat kött  grönsallad och potatissallad. Så himla gött var det.

Nu sitter jag i soffan och göttar mig och äter lite godis....

Här kommer lite bilder från i veckan som varit.

       


Av Charlotta Åkervall - 10 juli 2013 20:46

God kväll på er alla.
Här har det varit en liten tråkdag det regnade i förmiddags men mot kvällen började det bli finare väder igen. Men vi har tillbringat dagen hos mina föräldrar/ mormor och morfar. Vi grillade hamburgare till middag.
Nu håller jag på och nattar Tove för natten. Och jag ska kolla lite på tv innan det blir sängen för min del, är så trötter. Jag går och dras med en förkylning som inte vill gå över....

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards