Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under mars 2011

Av Charlotta Åkervall - 27 mars 2011 20:48

Idag har vi inte gjort så mycket, var i skara i förmiddags.

Sen hade vi besök av våra föräldrar.

Dags för jobb imorgon igen jobbar FM 6-14. Efter jobbet ska jag till frissan och färga håret. I eftermiddag så började det snöa så jäkla tråkigt, nu när man trodde våren var här men ack så fel man hade.


Oj oj nu är det bara en vecka kvar till willhelm fyller 2 år

 


Godnatt 

Av Charlotta Åkervall - 26 mars 2011 21:11

Tjenare nu var det tag sen sist jag skrev, men har inte haft något speciellt att skriva om har ju bara jobbat.

Men idag har vi varit i skövde och shoppat lite vi har handlat 2 års present till vår goe son som fyller år nästa söndag,så nu är det klart så har bara städning och lite bakning kvar så det får vi göra i veckan.

Nu är det inte långt kvar tiden går alldeles för fort.

Får hoppas willhelm blir nöjd med sin födelsedags present.


Han fick ju en ny säng förra helgen och han sover väldigt bra förrutom att han vaknar tidigare på morgonen än vad han brukar göra.

Imorgon ska vi greja lite ute i trädgården får hoppas et blir skönt väder så det inte är för kallt.

Godnatt allihopa  

Av Charlotta Åkervall - 18 mars 2011 20:58

Idag har man jobbat sista dan för veckan, slutade kl 12. Jag åkte bara hem och gjorde iordning mig för vi skulle åka till IKEA i Göteborg. Nu har vi handlat säng till Willhelm så ska greja i hans rum imorgon. Annars har det varit lugnt i veckan och det blir en lugn helg som vanligt.

 

Det kommer en bild senare på hur hans rum blev.

Blir bara ett kort inlägg vet inte vad ska skriva.

Hej så länge

 

  

 

Av Charlotta Åkervall - 16 mars 2011 19:47

            


Nu är det inte inte många dagar kvar till till Willhelms 2 årsdag.

Sitter med en kopp kaffe i handen behöver piggna till är så himla trött fattar inte varför man jämt ska va så trött.

Bara två dagar kvar på den här veckan ska bli hur gött som helst, på fredag kanske vi ska åka till IKEA och kolla lite.

Jag klippte mig i måndags blev faktiskt väldigt nöjd med frisyren. Har inte så mycket att prata om så säger hej så länge så hörs vi i morgon....

Av Charlotta Åkervall - 13 mars 2011 18:55

 Jaha nu var denna helgen över, inte många timmar kvar innan det är dags för sängen börjar tidigt imorgon. Willhelm sover redan för natten så nu har man lite egentid.

Har varit och ätit söndags middag på COOP resturangen med älsklingen föräldrar.

Så det har inte hänt så mycket idag, sitter i soffan och tittar på tv och slappar.


Imorgon ska jag klippa mig kanske kommer en bild senare. Fast jag vet inte hur jag vill ha.

Nej nu blir det inget mer fortsätter imorgon

Av Charlotta Åkervall - 12 mars 2011 22:22

Vi har varit och handlat mat i lidköping, vi åt även frukost på hjärtbergs fik/cafe och där träffade vi Johans föräldrar. Vi var bara hemma och packa upp varorna Willhelm satt kvar i bilen och sov. Skulle åka till mamma och pappa och äta middag johan ville ha ugnstekt falukorv med mos en annan dag vi var där men så fick vi det idag.

Har inte gjort så mycket.

När vi kom hem satte jag mig vid datorn och beställde lite från HM, fast först la vi Willhelm.

Nu har jag tittat på finalen på melodifestivalen med en godispåsen i knät hade ingen direkt favorit i år.

Nu blir det snarkebingen

Av Charlotta Åkervall - 11 mars 2011 19:10

Oj nu har man jobbat klart för den här veckan så jäkla gött. Har märkt att jag inte har skrivit på hela veckan, men har varit helt slut när jag har kommit hem från jobbet. Men idag tänkte jag skriva lite. Inte för att det har hänt något spännande, Johan har börjat jobba natt. Så det är jag som får sova själv om nätterna.

 

Willhelm har inte varit hos dagmamman på hela veckan han får inte vara där när jag är hemma på dagarna, det är lite tråkigt för honom han tycker ju det  är så roligt att leka med dem andra barnen. Men nästa veckan får han va där för då jobbar jag ju tidigt.

Snart åker älsklingen iväg till jobbbet för att jobba extra natten, tråkigt tråkigt.

Nej nu blir det att titta på tv kanske tittar på lite csi miami sen, beställde box från cdon   

 

Godnatt

Av Charlotta Åkervall - 6 mars 2011 19:59

 Nu har Josefine varit och hämtat cilla, har varit lite hundvakt sen i torsdag. Cilla blev så glad när syrran kom och hämtade henne, dem hade varit i Oslo.

Vi har varit hos mamma och pappa och ätit mat. Åkte efter dem första i Vasaloppet hade gått i mål. Och jag övningkörde dit det gick ganska bra faktiskt har int kört på ett tag nu så. Oj vad Willhelm lekte med morbror Tobbe, riktiga vänner.


Vilket underbart väder det har varit idag SOL, SOL, SOL underbart nu börjar det kännas som våren är på gång.

Så är det dags med jobb imorgon igen, får se hur det går med ryggen har fått så förbannat ont började förra veckan, knaprar mycket alvedon med hjälper inte så mycket. Johan börjar jobba natt i morgon ska prova på i 3 veckor. Så det blir åh sova själv på nätterna.

Nej nu blir det snart Wallander på tv och sen sängen. 

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards