Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under december 2012

Av Charlotta Åkervall - 25 december 2012 21:22

God kväll på er...

Idag började dagen med att vi åt frukost tillsammans alla tre, men Willhelm var för ivriig för att äta han skullle bara leka med sina nya leksaker han fick i julklapp.. Sen åkte till mina föräldrar och åt julmat där. Min storasyster med familj min storebror och min lillasyster kom oxå.......

Så mycket mer har inte hänt idag.

Nu ska jag titta på Änglagård -tredje gången gilt

Här kommer några bilder från julafton


      I vecka 34 bara 43 dagar kvar

Av Charlotta Åkervall - 23 december 2012 19:54

God kväll på er alla...

Jag vill önska alla en riktig God Jul och ett Gott Nytt År från mig och min lilla familj som jag älskar så mycket. Tänk att nästa jul har vi en till och fira jul med våran bebis...

Imorgon är det julafton och då ska vi bara mysa och äta massa julmat.

Det lär dröja några dagar innan jag skriver igen...


 God Jul

&

Gott Nytt År

Av Charlotta Åkervall - 21 december 2012 20:45

Hej på er...

Oj oj vad det går undan bara 2 dagar kvar och på måndag är det julafton. Vi är klara med allt nu alla julklappar är köpta och inslagna. Så nu väntar vi bara Willhelm pratar om sina julklappar som tomten kommer med.

I torsdags gick jag in i vecka 34 har gått 33+1 var hos mvc och lyssnade på bebis  blodtrycket låg på 110/65 och det var bra och barn morskan kände på magen för att känna hur bebis låg och hon hade huvudet neråt redan...

Idag har mamma och pappa varit här och ätit mat hos oss....det blev köttfärsbiffar med bacon och potaisgratäng.

Nu ska jag csi miami sen blir det sängen för mig..

Av Charlotta Åkervall - 16 december 2012 20:13

Hej på er allihop
Idag när vi åt frukost så tände vi det tredje ljuset. Så himla mysigt...
Men annars så har vi inte gjort så mycket. Vi har varit hos Johans föräldrar en sväng vi åkte och köpte pizza och åt där.... Willhelm och Johan lekte lite ute i snön åkte pulka.. Oj vad arg han blev när drm skulle gå in och värma sig.
Ha det så bra

Av Charlotta Åkervall - 15 december 2012 20:50

Tjena hallå på er

Idag vaknade vi kl 05.00 av att det blev strömavbrott och att det var snöstorm ute. Willhelm kom in och la sig hos oss han var lite mörkrädd, så vi låg i sängen och myste en stund sen somnade vi om. När vi gick upp före 9.00 var det fortfarande strömavbrott men det kom tillbaka strax efter 9. Det var svinkallt inne så fick tända massa ljus för att det skulle bli varmt...

Vi har även varit på kalas hos min storebror som fyller år snart. Innan vi åkte dit åkte vi till mamma och pappa och åt middag så himla gott var det.

Igår bakade vi lite julgodis det blev smör kola och dajm knäck  och båda sorterna blev jättegoda var bara Willhelm som inte tyckte dem var så goda....


Nu ska jag slappa lite till innan jag går och lägger mig.....

Av Charlotta Åkervall - 13 december 2012 20:17

Tja på er alla

Idag är det Lucia och det har vi inte firat något soeciellt allt är ju färdig pyntat här hemma. Mina föräldrar kom en sväng efter dem hade varit i stan, så då tog vi lite lussefika.

Nu sitter jag och tittar på aldrig mera fet i 3:an....

Idag gick jag in i vecka 33 och jag har gått 32 hela veckor, nu är det inte långt kvar. Exakt 55 dagar kvar åh det bara vi som längtar efter bebis det är storebror Willhelm oxå..... Men nu är allt fixat och klart inför ankomsten så det är bara att vänta.. 

Jag har så ont i svanken (svanskotan) foglossning vet inte riktigt hur jag sitta för att det inte ska göra ont.

Av Charlotta Åkervall - 11 december 2012 18:53

God kväll på er alla

Idag har vi inte gjort så mycket medans willhelm var hos dagmamman, vi var en sväng i lidköping och fika med johan föräldrar.

Sen kom mina föräldrar hem, och när johan hade hämtat willhelm så började vi baka lite pepparkakor och johan kokade julskinka oxå.....

Nu ska jag bara slappa framför tv  men jag tror jag somnar snart är helt färdig ont i hela kroppen...

Bebis sparkar för fullt i magen så känner mig riktigt öm på magen.....

 

Ha det så bra

Av Charlotta Åkervall - 10 december 2012 21:37

Hej på er alla...
Idag efter vi hade lämnat Willhelm på Träffis så åkte vi till Lidköping och shoppade klart alla julklappar. Åh när vi kom hem började vi slå in alla julklappar.
Klockan 16.00 åkte vi och firade lucia på Träffis med alla dagbarn och dagmammor, men Willhelm ville inte vara med i luciatåget. Efter Lusse tåget blev det fika...

Ha det så bra


    

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards