Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under februari 2013

Av Charlotta Åkervall - 28 februari 2013 20:14

God kväll på er, hoppas allt är bra med er som det är med mig och min underbara familj. Lilla Tove har haft lite ont i magen några dagar nu har varit mycket skrik och grin från henne är inget som är bra.

Igår åkte vi till mina föräldrar och åt middag, efter vi hade hämtat hjärtat  hos dagmamman. Och idag har vi varit hos Johans föräldrar och ätit middag där. Vi har blivit lite bortskämda några dagar nu så himla gött att slippa laga mat...

Jag har börjat sy igen på barnen julkalender det är rätt kul när man väl har kommit igång, då kan nästan inte sluta.. Nu ska ska jag slappa framför tv´n.


Imorgon ska vi till bvc med lillan för vägning och mätning ska bli kul och se hur mycket hon har gått upp sen sist.

Ha det så bra

KRAM

Av Charlotta Åkervall - 25 februari 2013 19:43

God kväll på er, hoppas allt är bra med er som det är med mig och min underbara familj. Lilleman sover nu han var väldigt trötter idag när han kom hem från dagmamman det tar på krafterna och leka med alla barnen. Idag är Tove redan 1 månad gammal, tänk att hon redan varit med oss i en månad.....
Nu sitter jag och tittar på Dallas finns inte så mycket och titta på.

Ha det så bra
Kram

Av Charlotta Åkervall - 22 februari 2013 21:44

God kväll på er hoppas allt är bra med er som det är med mig och min lilla familj.

Idag var vi istan och hämtade mitt halsband som jag köpte för mina födelsedags pengar, med barnens namn...
Jag blev riktigt nöjd.


Tove har varit med oss i 4 veckor redan. Imorgon ska vi åka och handla mat så vi har i veckan. Mer vet jag inte vad vi ska göra men något ska vi väl hitta på....

 


Ha det så bra


Av Charlotta Åkervall - 21 februari 2013 19:42

God kväll på er alla, hoppas allt är bra med er som det är med mig och min familj.

Nu har vi äntligen tillfrisknat eller ja Willhelm och Johan som har varit sjuka, hoppas inärligt att jag klarar mig från att bli sjuk. Så idag har vi varit hos BVC för vägning och mätning för Tove hon börjar bli stor nu vägde 3466 g och 52 cm så 358 g på 9 dagar det är ju väldigt bra och hon följer sin kurva bra, och det märrk så tydligt nu



  Nu sitter jag här i soffan och tittar på tv. Johan åkte till sina föräldrar för att titta på hockey som han inte kunde se här hemma... Så nu ska jag titta lite till innan jag går och lägger mig har lite ont i huvudet, är någ för jag är väldigt trötter...


Idag fick vi reda på att Johan bror Thomas och Nok ska ha barn eller ja vi har vetat det ett tag men har inte sagt något än, men den 31 juli är det beräknat. Så glad för deras skull....

Ha det så bra

KRAM

Av Charlotta Åkervall - 17 februari 2013 20:11

   God kväll på er

Ja nu är helgen slut och här har det inte hänt så mycket, Willhelm började bli sjuk i fredag efter vi hade varit i lidköping och handlat. När vi var på väg hem började han klaga på att han hade ont imagen sen när vi kom hem blev han väldigt dålig i magen och spydde senare på kvällen. Stackarn är livrädd när han blir bajsnödig det gör ont i rumpan på han.

Det ända positiva är att vi har klarat oss från att bli dåliga. Jag tycker så synd om honom. Men det blir ingen dagmamma denna vecka för honom....

Idag har någ lillan haft väldigt ont i magen hon har varit väldigt ledsen....


     

Mina underbara barn ni betyder allt för mig.


Just nu sitter jag och tittar på tv, men det är bar skit på tv´n inget roligt. Kanske sätter mig och tittar på skärgårdsdoktorn..

Ha det så bra

Kram

Av Charlotta Åkervall - 15 februari 2013 20:21

God kväll på er.
Idag har vi varit och handlat lite mat så vi har i veckan som kom. När vi var på väg hem så sa han att hade ont i magen och nu har han precis spytt ner i sängen hoppas det var allt för ikväll och att inte lillan blir dålig. Man tycker så synd om dem när dem inte mår bra.
Hoppas kvällen blir bra nu så han får sova ordentligt.
Ha det så bra.

Av Charlotta Åkervall - 14 februari 2013 19:48

God kväll på er hoppas allt är lika bra med er som det är med mig.
Idag har vi varit hos min föräldrar och ätit middag och igår var vi hos Johans föräldrar och åt middag, så himla gött och slippa laga mat..... Men vi var även hos mamma och pappa och firade mamma som fyller år idag....
Jag har en liten tjej i famnen som är lite ledsen hon har någ ont i magen. Undra om det bara är vi som inte firar alla hjärtans dag. Men det känns som vilken dag som helst.


Ha det så bra

BVC

Av Charlotta Åkervall - 12 februari 2013 16:24

Hej på er, hoppas allt är bra med er som det är med mig och min underbara familj.
Idag har vi varit på BVC för vägning av lillstumpan och hon har växt på bra. Hon vägde 3108g gått upp 200g på 4 dagar det var jättebra. Har även börjat amma lite lätt än så länge funkar det bra. Lilleman har varit hos dagmamman och lekt med barnen. När vi var i stan förut så var vi och beställde brickor med barnens namn på kedjan bestämmer jag senare. Det kommer bild sen när jag fått halsbandet... Nu ligger lillan och sover på mitt bröst så mysigt.


Ha det så bra

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards