Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under maj 2011

Av Charlotta Åkervall - 30 maj 2011 20:22

Idag har jag varit ledig från jobbet det har varit väldigt skönt så det blir en kort vecka jobbar bara två dagar sen är man långledig tills på tisdag. Vi var i stan och handlade en mors dag present, jag fick en fin klänning av min underbara son Willhelm. Sen kl 18.00 så skulle vi på utflykt alla dagmammor och barn vi skulle till Kinnekulle Lasses grotta. Vi hade en  underbar kväll med mycket lek och spring, förutom alla myggor som va. Så nu sover Willhelm som en stock hoppas bara han vill sova i morgon bitti...

Idag fyller min lilla syster Josefine 24 år vi ska gratta henne och Andreas på lördag

HIPP HIPP HURRA

och imorgon är det  älsklingens födelsedag och jag jobbar kväll inte så roligt men vad ska man göra.

nu ska jag slappa framför tv

Av Charlotta Åkervall - 29 maj 2011 20:22

Oj oj nu var det ett tag sen sist jag skrev. Så nu gör jag ett litet inlägg.

Idag är det mors dag och jag fick inget utav min lille son men vi ska ut och kolla lite imorgon tänkte vi. men idag har vi varit och firat min mamma och Johans mamma eller dem kom till oss när efter dem varit i stan.

Hemma hos mamma fick vi middag  porterstek och potatis så himla gott var det, sen fick vi tårta och kaffe.

Willhelm har blivit lite förskyld det kom bara över natten så har varit lite grinig hoppas bara att det inte blir värre än vad det är. Det är inget roligt och se när dem små är sjuka......

I helgen har vi inte gjort så mycket, vi var och handlade lite mat igår. Sen åkte vi till älskligens föräldrar och fikade lite vi köpte med oss några bakelser som vi hade till kaffet.

Nu sitter jag och tittar jag och tittar på CSI Miami och älsklingen har betalat räkningarna nu så hoppas vi har lite pengar kvar att leva för den här månaden men det tror jag.

Imorgon är jag ledig från jobbet och imorgon är det ingen vanlig dag fördet är lilla syrrans födelsedag då blir hon 24 år.

Av Charlotta Åkervall - 22 maj 2011 20:46

Gud vad den här helgen gick fort redan söndag, och redan dags för jobb imorgon.

 Vi har inte gjort något speciellt. Igår var vi hos Willhelms mormor och morfar vi grillade korv och åt. Och idag har mina och Johans föräldrar varit här på fika. Fast vi har inte haft något vidare gött väder har varit väldigt blåsigt nu regnar det som fasen, det bara öser ner. Rent ut sagt jävlgt tråkigt väder får hoppas på bättre väder nu i veckan.

Nu sitter jag i soffan och tittar på tv och slappar snart blir det någ sängen är så himla trött, börjar tidigt imorgon

Idag har Willhelm inte sovit middag så får hoppas han vaknar lite senareän vad han brukar göra, så älsklingen får sova ut.

Av Charlotta Åkervall - 20 maj 2011 21:28

Gött nu är det fredag och jag har varit ledig idag. Så för mig börja helgen tidigt.

 Nu i veckan fick vi våra brev från jobbet om vi får fortsätta eller inte och det fick vi, och vi fick fast eller tillsvidareanställning som det heter både jag och älsklingen min. Det var så himla gött när man fick breven...

Vi var även en sväng i stan och handla lite mat. Sen köpte vi även med skräpmat hem från McDonalds inte så nyttigt men men väldigt gott.

Vi har även varit hos Willhelms farmor och farfar och fikat.

Nu sitter jag har lite fredagsmys för mig själv med en godispåse i knät och tittar på csi miami, johan sitter vid datorn och titt på sina serier.

I morgon ska vi på loppmarknad på plantagen i skara 

Av Charlotta Åkervall - 14 maj 2011 20:49

Idag har jag och Willhelm tillbringat dagen hos mina föräldrar Willhelms mormor och morfar, för att vi skulle få lite sällskap.Johan är i Göteborg och tittar på Speedway.

Nu sover Willhelm för natten, är så skönt att få lite egen tid. Så man kan slappa framför tv, blir väl att man tittar på EUROVISION SONG CONTEST det är ju lite lång körigt att sitta och titta på för det är ju inte alla låtar som är bra heller, men jag tror inte sverige kommer ta hem det.

Lite tråkigt att vara hemma själv men ändå känner man för att vara det ibland, men sen när väl är det så vill man inte....

Imorgon ska vi åka rösta tror jag mer vet jag inte.....

Vi hörs imorgon

Av Charlotta Åkervall - 13 maj 2011 22:41

Ja ha då var det fredagen den 13 onde, oturs dagen. Men jag har inte varit med om något oturssamt idag ännu det kommer säkerligen inte hända något heller.

Idag har vi varit hos min stora syster och hennes familj, vi var där och firade Philip och Amanda. När vi kom dit fick vi tacos och sen glass till fikat. Sen var det dags att åka hem. Jag övningskörde dit och hem, det gick ganska bra faktiskt tycker jag i allafall....hörde inget annat iallafall av älsklingen...

Hörde att Eric sade kom med till finalen imorgon

Jag och Willhelm åker till mina föräldrar imorgon Johan ska åka till Göteborg med sin familj och titta på Speedway.




Av Charlotta Åkervall - 12 maj 2011 20:46

Hallå idag är det torsdag, bara en dag kvar på veckan och man jobbar ju bara till 12.00 imorgon sen kan helgen börja ska bli så göött.... Men idag har jag visst namnsdag, vi är inga såna som firar namnsdagar...

Vi fick våra kort som vi beställde förra helgen så det får vi ta och sortera och sätta in i album, fast först måste vi köpa ett men sen är det ju bara att sätta in.

Vi har varit en sväng hos Willhelms farmor vi var där och fikade och willes farfar jobbade så han var inte hemma....

När jag hämtade Willhelm idag hos dagmamman så var det inget bråk och det var gött, Johan hade fått det i morse istället undra om det är 2år trotsen som spökar.

Det var allt för idag

Av Charlotta Åkervall - 11 maj 2011 21:47

Nu har halva veckan redan gått vad det går fort, men det känns gött för det betyder att det snart är helg igen.

Igår var vi en sväng hos mina föräldrar, vi åkte efter vi hade hämtat Willhelm från dagmamman. Dem hade vart i skogen och lekt de hade hoppat längdhopp. Idag när vi hämtade honom fick hysteriskt sammanbrott eller vad man ska säga inget vad bra bara skrek och skrek och slänger sig på golvet, men till slut blev det bra.... så jobbigt när han blir sån. 

På fredag ska vi åka till min stora syster och ge presenter till Philip och Amanda vi var ju inte där när dem hade kalas.

Nu blir det sängen snart upp tidigt imorgon   

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards