Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under september 2015

Av Charlotta Åkervall - 30 september 2015 20:09

Hej hej idag började vi med att äta frukost tillsammans jag och barnen. Sen körde vi Willhelm till bussen. Hem har han gått själv stolt kille. Jag hade tid till efterkontroll,och jag fick godkänt. Så Barnens farmor och farfar var barnvakt. Men nu har även jag blivit förkyld och har varit fruktansvärt trött är som det kör ut i ögonen. Nu saknar vi pappan huset något kompiöst mycket, så det är tur älsklingen kommer hem imorgon. Den här månaden har dragit mot sitt slut och imorgon är det 1 oktober....
Så får vi se vad som händer för spännande den månaden.

Av Charlotta Åkervall - 28 september 2015 19:29

Hej hej, här har vi blivit förkylda. Ja fick hämta tove i torsdags för hon hade feber och rinnig näsa. Helgen gick och vi hade mina och Johans föräldrar här vi skulle isolera vinden så jag hjälpte till att bära upp säckar som vägde 15 kg styck. Fy satan vilken tränings verk jag har haft i benen, märks ju att man inte är tränad. Bestämde att Tove skulle vara hemma med oss idag. Ejnar har också blivit jätte förkyld tycker så synd om mina små hjärtan. Men vi var iallafall tvungna att åka och handlat mat så vi har i veckan. Willhelm har varit i skolan
i alla fall.

Av Charlotta Åkervall - 22 september 2015 21:33

Hej hej...Idag började vi dagen med att försova oss lite, frukosten fick gå snabbt i morse. Så jobbigt när man måste stressa.. När jag hade lärt bägge barnen så var det bara jag Ejnar så det blev en massa mys, sen sov han några timmar.
Under tiden han sov tog jag hand om tvätten. När jag hade hämtat barnen så åkte vi till Skara och hämta en syskonvagn jag köpt från en tjej på blocket. Så det blir nog att vi testar den imorgon om det inte regnar.
Nu ligger jag i sängen och läser massa olika bloggar, barnen sover så skönt när man får lite lugn och ro på kvällarna, men det betyder inte att jag inte älskar mina barn.
Imorgon ska jag hämta pappa i Skara han ska lämna in bilen..

Så här ser vagnen ut.

Av Charlotta Åkervall - 21 september 2015 16:16

Hej hej på er alla finisar... Pappan i huset har åkt iväg och jobbat, åh kommer hem på torsdag. Jag och barnen började dagen med att äta frukost tillsammans, som vi brukar göra. Sen var det dags art köra barnen.
Jag och lilleman har myst, men han har mest sovit så då har jag tvättat och grejat. Trodde aldrig jag skulle säga att det är roligt att tvätta men det är, med ny tvättmaskin och torktumlare så behöver man inte hänga mycket tvätt bara vika och lägga in garderoberna.
Just nu sitter jag och matar Ejnar och dom andra barnen leker och tittar på tv.. Får se vad jag och ejnar hittar på imorgon när dom andra är i skolan/ hos dagmamman..

Av Charlotta Åkervall - 19 september 2015 21:33

Hej hej på er.... Vi startade dagen med att äta frukost tillsammans alla utom Willhelm dom åt tidigare för han skulle ju till skolan.. Sen åkte jag och handlade utan barn då Johan var hemma med Ejnar och Tove. Och sen skulle jag och Ejnar till bvc för mätning och vägning, och idag vägde han 6305 g och var 63 cm lång så nästan 1 kg hade han gått upp på 3 veckor. Vi skulle på kalas hos barnens kusiner deras pappa fyllde år det blev en lång kväll och tre små trötta barn..
Mina föräldrar och Johan mamma har varit här, pappa och Johan gjorde klart garderoben så nu kan vi hänga in alla jackor. Jag lagade mat och det blev hasselbackspotatis och fyllda paprikor. Så himla gött barnen ville ha pannkakor så det fick dom.
Nu ligger jag i sängen och tittar på tv.

Igår blev denna lille godingen 10 veckor. Mamma älskar dig till månen och tillbaka. Men oj vad du kan göra din mamma galen om kvällarna.?

Av Charlotta Åkervall - 15 september 2015 21:44

Hej hej på er alla finisar... Vi började dagen med att äta frukost tillsammans jag och barnen.. Sen körde vi Willhelm till bussen, sen var det dags för Tove att åka till dagmamman.
Jag och lilleman åkte hem så fick han äta lite sen så sov han några timmar. Mina föräldrar kom hit jag och pappa skulle göra klart garderoben, så vi åkte först och handlade grejerna på jula. Nu ligger barnen och sover och jag har lite egen tid framför Tv:n. Ligger och läser lite olika bloggar, snart blir det sängen är så trött i huvudet..
GodNatt på er allihopa

Av Charlotta Åkervall - 14 september 2015 21:00

Hej hej på er alla finisar. Idag började jag och barnen dagen med att äta frukost tillsammans... Sen följde vi Willhelm till bussen. Sen åkte vi hem och myste, jag och Tove tog en dusch.. Imorgon ska Tove till dagmamman och leka av sig lite. Så det blir en son och mamma mys imorgon...
Pappan i huset åkte iväg i morse och kommer hem på torsdag. Ejnar blev 2 månader den 10 september tänkte att han varit här hos oss i 2 månader redan, känns som igår vi låg inne på bb och jag fick upp honom på bröstet. Så fin och underbar och älskad från första stund...
Nu ligger jag i sängen och tittar på tv och har lite egen tid...

Av Charlotta Åkervall - 1 september 2015 20:45

Hej på er alla Finisar. Redan 1:a september. Jag och Ejnar åkte in till stan, efter vi lämnat dom andra. Så vi fika med farmor och farfar. När vi kom hem myste vi bara han och jag... När vi kom hem från ringde jag mvc och beställde tid till efterkontroll.
Nu ligger jag i sängen och tittar på tv

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards