Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under januari 2016

Av Charlotta Åkervall - 31 januari 2016 19:35

Hej hej idag vaknade vi lite piggare men inte helt pigga än fortfarande snoriga och hostiga. Vi nio gick vi upp och åt frukost tillsammans sen gjorde vi oss iordning för att åka till kyrkan, vi skulle hämta en ängel som Ejnar fick när han döptes i november.

Det var nytt från förra året för de andra barnen har inte fått någon.
När vi kom hem sen så började vi skriva en handlings lista så åkte jag och handlade själv utan barn så skönt och lugnt.
När jag kom hem från affären plockade jag in varorna och sen fick jag försöka få Ejnar att somna lite för Johan hade inte fått det. Efter lite skrik och gnäll då somnade han och vi fick äta middag i lugn och ro.....
Nu ligger jag i sängen med en göttepåse, och Johan åkte för en timme sen till hotellet.
Får se vad vi hittar på för kul i veckan.

Av Charlotta Åkervall - 30 januari 2016 20:42

Idag har jag inte mått så bra, så himla ont i kroppen, snorig och lite feber så fortsätter det så. Men vi kom upp och åt frukost tillsammans..
Sen gick jag och lilleman och vilade har stort sätt inte gått ur sängen. Mer en när vi skulle äta och skriva räkningarna. Drack en kopp kaffe när jag låg i sängen. Efter vi skrivit räkningarna så kollade vi lite på resor till Legoland, Willhelm sken upp som en sol när vi pratade om det, så roligt och se.. Nu har jag landat i sängen igen med en sovande Ejnar.. Så ligger och tittar på tv innan ögonen slår igen.
Imorgon ska vi till kyrkan och hämta en ängel som Ejnar fick när han döptes.. Sen blir det en lugn dag innan Johan åker iväg till hotellet.

En gammal bild på mig och Ejnar.

Av Charlotta Åkervall - 29 januari 2016 20:00

Hej på er alla finisar... Jag fick ligga kvar i sängen i morse så gick Johan upp med och gjorde Willhelm redo för skolan. Idag skulle han följa med en kompis efter skolan..
Jag blir så deprimerad på allt som har med sjukdomar. Åh nu är det min tur som börjar bli sjuk med feber och ont i kroppen och början till halsont också. Barnen har ingen feber men dom är snoriga och hostiga.
Så idag har det inte blivit många knop gjorda men det gör inte så mycket. Barnen sover sen en stund sen åh jag tror jag däckar snart är så trötter.
Imorgon blir det inte så mycket gjort heller någon åker någ och handlar lite mat.

Mina små sjuklingar tidagare idag.

Av Charlotta Åkervall - 28 januari 2016 19:33

Hej igen nu har jag landat i sängen och barnen sover.... Pappa Johan kom hem rätt så tidigt idag mot vad han brukar göra.
Johans föräldrar kom hit förut och lagade mat som jag sa tidigare idag. Det var så gött Willhelm åt massor han var hungrig när han kom från skolan.
Idag har dom inte haft någon feber men har varit väldigt hängig. Imorgon ska vi ta en lugn dag igen som vi gjort i hela veckan...

Av Charlotta Åkervall - 28 januari 2016 11:26

Just nu ligger vi i soffan och vilar jag Tove och Ejnar. Efter Willhelm kom iväg med bussen till skolan...
Så gick jag och tog en efterlängtad dusch, Tove tittade på tv. Håller på och tvättar. När Ejnar vaknar tänkte plocka undan lite och städa, åh vika lite tvätt. Här redan druckit kaffe och kollat igenom Facebook och instagram. När jag dricker kaffe ska alltid Tove ha lite juice. Sen kommer Johans föräldrar hit och lagar mat det var ju meningen att vi skulle hem till dom men nu har vi ju ingen bil så..
Håller på och planerar lite kalas för Tove och mig själv. Tänk att jag är
35 år snart.

Av Charlotta Åkervall - 27 januari 2016 19:59

Vilken blåst det var i morse när vi vaknade. Tyckte änna lite synd om Willhelm som fick gå till bussen. Men ville inte ta ut Tove för hon har börjat få feber igen...
Efter frukosten och jag såg Willhelm åka iväg med bussen var det dags för Ejnar att få lite mat. Men då somna vi allihopa och sov några timmar. Det märks att Tove inte är som hon ska, för hon sover väldigt mycket..
Idag skulle låne bilen tillbaks så då fick Johans föräldrar komma hit och vara barnvakt och Stig fick följa med deras bil för våran var inte klar än. Når vi kom hem så fikade vi lite innan dom åkte hem..
Sen skulle vi försöka ta lite naken kort på Ejnar men det var lättare sagt än gjort han ville inte ligga still så som jag ville, men men får försöka imorgon igen..
Imorgon blir det en mys dag igen åh bara vila och hoppas bacillerna försvinner snart...

Av Charlotta Åkervall - 26 januari 2016 19:03

Idag gick vi upp tillsammans och åt frukost sen gick Willhelm iväg till bussen. Åh när jag såg bussen åka iväg gick jag och Tove och duschade och gjorde oss iordning. Sen var vi iväg en liten snabbis och handlade lite på netto... Sen åkte vi hem och bäddade ner oss i soffan och tittade på tv (Disney)..
Johans föräldrar kom hit på en fika idag igen, Tove ville att farmor och farfar skulle komma. Dom stannade så jag kunde laga lite mat i lugn och ro.

Nu mot kvällen så började Tove lite feber igen och orkade knappt hålla upp ögonen.. Tycker så synd om min lilla älskling som inte mår som hon ska. Imorgon tänker vi ha en lugn mysig dag framför tv n. Får hoppas att det är bättre imorron.. Tänkte jag skulle ta lite naken kort på Ejnar som vi har på dom andra barnen..

Tove med sin Doktor McStuffins som hon fick i present.

Av Charlotta Åkervall - 25 januari 2016 22:54

Idag vakna vi till en ny vecka med nya äventyr. Men idag så gick jag och Willhelm upp och åt frukost tillsammans. Tove vaknade inte förrän vid 8:30. Nu är dom feberfria iallafall. Åh idag är det ingen vanlig dag för det är tove's födelsedag tänk att hon redan fyller 3 år. 3 år av ren kärlek. Johans föräldrar kom hit på en liten fika och firade Tove. Sen har vi bara myst och tittat på tv. Nu ligger jag i sängen och ska snart sova efter en lång och jobbig dag...

[Bild]

Min lilla födelsedags tjej 3 år redan min lilla prinsessa

[Bild]

Med sin lilla Doktor McStuffins i sin lilla famn.

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards