Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under juni 2011

Av Charlotta Åkervall - 23 juni 2011 22:12

Nu har vi jobbat klart för den här veckan så nu är man ledig 3 dagar, sen är det dags för jobb igen. Efter jobbet åkte vi till skövde en sväng och shoppade lite men det skulle vi inte ha gjort för Willhelm var helt hysteriskt varje gång vi skulle gå in i en affär, så det blev inte så mycket kollat.

 Det blev en kort visit.

Vi åkte hem till mamma och pappa på vägen hem så vi drack en kopp kaffe innan det var dags att åka hem. Lillsyrran och hennes kille kom med cilla vi skulle va lite hundvakt över helgen.

Imorgon är det midsommarafton och kommer mina och johans föräldrar och min bror. vi kommer ha det så mysigt och äta gott.


 


Alla får ha trevlig midsommar nu

  


Av Charlotta Åkervall - 19 juni 2011 21:33

Hallå där idag blir min lilla pappa 60 år, så vi har varit där och firat vi fick god smörgås tårta och prinsesstårta till kaffet allt var så himla gott. Det kom många nära och kära och firade min pappa. Grattis till dig pappa.

 HIPP HIPP HURRA.

Vi har varit där nästan hela dagen. Var en sväng i Lidköping i förmiddags och handlade lite mat. tog en fika med Johans föräldrar på hjärtbergs fik.

 Lilla gubben somnade i bilen på väg hem så han fick sova vidare när vi packade in varorna hemma. Nu sover han för natten min lilla älskling. Johan har precis åkt iväg till jobbet jobbar sin extra natt.

Nej nu blir det snart sängen för mig oxå är väldigt trötter, har varit igång hela dagen.

Godnatt

Av Charlotta Åkervall - 18 juni 2011 21:32

Den här helgen var väldigt efterlängtad.

Det var meningen att jag skulle gå ut arbetskollegorna idag och spela mini golf på jula och gå ut och äta på enjoy, men jag både kände för det och inte, så bestämde mig för att inte gå. Så jag hade lite lördags mys med båda mina älsklingar, och vi har städat hela huset och Johan har klippt gräset och grejat med källaren. Så nu har vi ett ny stadat hem det känns skönt. Imorgon ska vi hem till mamma och pappa för pappa fyller 60 år, det blir att åka en sväng till stan och handla lite först.

På måndag åker jag till oskarshamn med arbetskollegorna vi ska kolla på scania fabriken och ´jag kommer hem på tisdag kväll det bli en övernattning på hotell.

Av Charlotta Åkervall - 15 juni 2011 22:39

Idag började dagen tråkigt, jag skulle till tandläkaren och bli fattig. Jag skulle laga två hål fast det blev tre istället inte så kul. : ( Men vad ska man göra är ju ett måste.

Sen klockan 16.00 skulle vi på student i Lidköping min kusin tog studenten. Så jag och lill gubben har kommit hem för ett tag sedan, och nu sover han så gött.  

Älsklinge åkte i väg till jobbet när vi kom hem så det var bara säga hej då och god natt. Nu sitter jag här i min ensamhet. Dags för jobb imorgon igen. Det är snart helg och på söndag fyller min lilla pappa 60 år.

Igår hämtade älsklingen våra nya mobiler på on off. Så sitter och leker med den nu.

Haft en underbar dag lite kylgt i mellan åt men det har inte regnat iallafall

God Natt 

Av Charlotta Åkervall - 12 juni 2011 21:56

Idag lät älsklingen mg sova ut, jag lät johan sova ut igår morse. Vi har en väldigt morgon pigg gosse som vaknar efter 5 varje dag, spelar ingen roll om vi lägger honom senare på kvällen så vaknar han ändå tidigt. Det är inte så roligt men vi får turas om med att gå upp med honom, fast det är mest älsklingen som gör det. Han är så snäll min älskling.

Vi har inte gjort så mycket idag, har varit på 15 års kalas hos Willhelms kusin Fredrika fyller 15 år idag

HIPP HIPP HURRA


  Då tog Fredrika det här kortet på sin bror Alfred och sin kusin Willhelm vi har haft en trevlig kväll.....

Imorgon är det en ny arbets vecka bara att jobba på snart är det semester bara några veckor kvar det ska bli så skönt..

Nu sitter jag i soffan och kollar på lite csi miami sen blir det sängen.

Godnatt

Av Charlotta Åkervall - 11 juni 2011 19:50

Hallå idag har vi varit en  sväng i Lidköping och beställt nya mobil telefoner till både mig och älsklingen och det blev en HTC wildfire s den här gången så det blir tillatt lära sig en helt ny telefon. Vi får den på tisdag men jag tror det blir ett bra val.

Efter sen åkte vill till Willhelm mormor och morfar "mina föräldrar" så vi åt lördags middag istället för söndags middag som det brukar bli. Vi fick även rabarber paj och vaniljsås till kaffet, och då kom även Johans föräldrar. Imorgon ska vi på 15 års kalas för Fredrika fyller år.

Nej nu ska jag titta på tv och slappa innan jag går och lägger mig har så huvudväek som inte går över......

Av Charlotta Åkervall - 7 juni 2011 20:41

Hua mej vad jag är trötter och jobbat första dagen efter ledigheten. Nu sitter jag i soffan och kan knappt hålla ögonen uppna, så det får någ bli sängen snart. Jag har sån huvudvärk oxå men det beror någ på vädret, jävligt varmt och äckligt.Idag fick älsklingen hämta mig på jobbet syrran mådde inte bra så hon gick hem. Så får se när hon kommer tillbaks till jobbet.

Vi åkte och handlade efter jobbet när vi hade hämtat lilleman hos dagmamman när kom och hämtade han sprang han i bara blöjan det såg så sött ut............   Nu dröjer det inte länge till innan ha står det och äter vinbär men det ända som saknas är våran hund figaro "bilden är tagen förra sommaren" Det är lite blandade känslor med att ha hund man både vill och inte ha, men vi får se det kanskae blir en i framtiden...

Nej nu säger jag godnatt







Av Charlotta Åkervall - 6 juni 2011 19:50

Idag är det vårt lands nationaldag vi har inte firat något särskilt. I förmiddags var vi saleby och tittade på gamla traktorer, bilar och motorcyklar Willhelm bara pratar om traktorer hela tiden så idag fick han se massa så han blev helt tokig ett tag. Vi träffade Willhelms farmor och farfar där. Efter ett tag åkte vi hem och då tog älsklingen och jag ett dopp i poolen, det var första doppet för mig lite kallt var det innan man doppat sig helt sen var det skönt.

Vi åkte till skogshyddan med Johans föräldrar och fikade.

Nu är det slut på ledigheten imorgon är det jobbdags igen, ska slappa lite framför tv sen blir det sängen tidigt ska ju upp tidigt imorgon.  

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards