Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under januari 2012

Av Charlotta Åkervall - 30 januari 2012 19:39

God kväll på er

Oj nu har jag inte skrivit på ett tag men det har haft sina orsaker men det tar jag inte här känner jag.

Vad har ni haft för er, här har det inte hänt så mycket roligt bara tråkiga saker..  

Just nu sitter jag med en kopp kaffe och tittar på halv åtta hos mig. Och snart blir det sängen för mig är så trötter.

Idag har jag jobbat och det kändes gött och komma tillbaka igen efter man varit hemma en vecka....

Nu ska jag götta ner mig i soffan och titta på tv igen.




Av Charlotta Åkervall - 22 januari 2012 21:17

God kväll på er

Idag har inte hänt så mycket, vi har varit en sväng hos mina föräldrar... där blev det även middag och fika gött och slippa laga mat för en dag.

När vi kom hem satte jag på en tvättmaskin med arbetskläder så jag har rena i veckan nu...

Imorgon är det dags för Willhelm att gå till dagmamman igen. För nu är helgen redan över och oj vad den har gått fort, och jag fattar inte varför jag har varit så trötter...

 

Nu sitter jag och tittar på spårlöst med en varm filt på mig och lite tända ljus jag fryser så ..

Av Charlotta Åkervall - 21 januari 2012 22:05

God kväll på er

Vad har ni haft för er denna underbara lördag i det fina vädret, frost i backen och några minus grader.

Vi åkte en sväng till skövde för lite shopping det blev inte trollhättan köpte en tröja på rea och Willhelm fick två par bad shorts som han kan ha i sommar oxå på rea...

 När vi kom hem ställde jag mig vid spisen stekte massa pannkakor.. oj vad vi mumsade och åt pannkakor här. Snart blir det sängen för mig är så himla trötter fast idag har jag inte sovit bort hela dagen iallafall, fattar inte varför jag är så trött men men.¨

Imorgon blir det någ en sväng till mamma och pappa eller om dem kommer till oss i stället..


God Natt

puss och kram

Av Charlotta Åkervall - 20 januari 2012 21:21

God kväll på er

Vad har ni gjort denna fredag kväll, här har inte hänt så mycket helgen började tidigt redan när jag slutade jobbet klockan 12.00 Fast jäklar vad trött jag varit idag känns som jag har sovit bort hela dagen/kvällen så nu blir det nog svårare att lägga sig nu tror jag när man sovit så mycket redan.

Så nu sitter jag och tittar på tv, men det finns inte så mycket att titta på massa skit bara..

Imorgon ska vi åka och shoppa lite antingen skövde eller trollhättan får se vad det blir hoppas bara man inte är lika trötter imorgon bara... Vad som händer mer i helgen det vet jag inte det får vi se.

 

God Natt på er

Av Charlotta Åkervall - 18 januari 2012 20:00

God kväll på er.

Vad har ni haft för er denna onsdag, själv har jag jobbat..

 När jag kom hem tog jag en varm dusch så hade Willhelm vaknat från sin sov stund. Då skulle älsklingen åka till göteborg med sin pappa och titta på hockey Brynäs - Frölunda. Så jag och Willhelm började baka dumle muffins. Oj vad vi mumsade i oss det förrut.. Men nu sover mitt lilla hjärta äntligen han ville inte somna han ville ha sin pappa hos sig men det gick även bra med sin mamma för han får ha sin pappa hos sig imorgon sa han. Han är för go.....

Så nu sitter jag ensam i soffan och tittar på tv men det dröjer inte länge innan det blir sängen för mig med är så himla trötter..

 

God Natt

Av Charlotta Åkervall - 14 januari 2012 23:01

God kväll på er

Vad har ni gjort denna lördag, själva har vi varit och handlat lite i förmiddags när vi komhem började vi städa bort julen så nu är alla julsaker borta så det känns gött och ha det gjort nu...

Vi har nyss kommit hem från kalas det blev en lång och trevlig kväll. Willhelm sover nu så gott tog lite tid innan han somna han är väl uppe i varv fortfarande. Han har ju lekt så med sina kusiner....

Imorgon blir det nog att ta en sväng till mina föräldrar tror jag....

 

Nu ska jag gå och lägga mig snart

godnatt

Av Charlotta Åkervall - 13 januari 2012 23:19

God kväll på er, nu var det ett tag sen.

Men har haft fullt upp började jobba denna veckan efter all julledigheterna, och det var gött att få komma igång igen... Idag är det fredagen den trettonde och det ska ju vara en så kallad otursdag men här har det inte hänt något otursamt, och snart är denna kvällen slut och dags för sängen känner mig lite sliten.

Har precis suttit och tittat på alla avsnitt som har varit i veckan av BIGGEST LOSER USA det är starkt och se hur mycket dem har jobbat för att gå ner så i vikt...

Imorgon ska vi på kalas hos Willhelms kusiner som har fyllt år.


God Natt

gott folk

Av Charlotta Åkervall - 8 januari 2012 20:00

God kväll på er

Sista dagen på ledigheten, imorrn är det dags för jobb ska bli gött.

Idag har vi bara varit hemma ochmyst hela familjen och busat med Willhelm, han har även tittat på Pippi Långstrump den tecknade pippi och den tycker han om också.

Nu sitter jag i soffan och tittar på Bones med lite tända ljus den serien är faktiskt riktigt bra...

Mitt lila hjärta sover sen ett litet tag tillbaka det tog lite tid för han att somna han var väldigt ledsen och nu sover han lite oroligt... Han har ju sovit så bra nu ett tag..

Vi har börjat kolla lite på tradera fasiken vad kul det är, men vad mycket skit det finns.. får se om vi vinner en auktion vi lagt bud på


God Natt 

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards