Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under november 2014

Av Charlotta Åkervall - 30 november 2014 19:33

Hej hej på er alla finisar, idag har vi firat
1:a advent. Vi har även firat Johans mamma också för hon fyller år idag. Det blev ingen tomte parad vi skippa det för barnen och Johan är ju så förkylda och hostiga.
Men imorgon är det dags för jobb igen jag var ju hemma förra veckan för jag hade så jävla ont i ryggen.

Av Charlotta Åkervall - 22 november 2014 20:26

Hej hej på er alla finisar. Här har jag och willhelm blivit förkylda igen är så jävla trött på det här. Hoppas det går över gött denna gången.. Men vi var och handlade lite på förmiddagen och sen åkte vi till Johans föräldrar så barnen kunde leka med Nathalie. Det var Thomas helg med Nathalie. Så vi åt middag och vi fikade där. Det var var två trötta barn Tove gick och la sig med en gång och Wille hade lite lördagsmys mys med johan...
Nu ligger jag i sängen och tittar på csi Miami men jag tror jag somnar snart....

En bild från idag som Thomas tagit.

Av Charlotta Åkervall - 20 november 2014 19:03

Hej hej på er alla finisar... Idag har vi jobbat och när jag och barnen kom hem så var pappan i huset redan hemma.. Så det var två glada barn som klev ur bilen.. Imorgon är det äntligen fredag och då jobbar vi bara sex timmar så slutar tolv.... Så vi får se vad vi hittar på när jag kommer hem, något hittar vi säkert på.
Kram på er alla finisar

Av Charlotta Åkervall - 18 november 2014 21:04

Hej hej på er alla finisar.. Här har vi jobbat. Jag hämtade barnen lite senare idag Wille skulle till kyrkans barntimmar och då kunde jag hämta Tove senare oxå. Gött att få äta i lugn och ro utan att stressa. Barnen kunde äta lite lätt. Mina föräldrar kom på lite fika. Snickarna jobbar på förfullt. Imorgon får vi se vad jag och barnen hittar på...
Ha det så bra
KRAM

Av Charlotta Åkervall - 16 november 2014 19:13

Hejj Hej på er alla finisar. Idag fick vi en redig sovmorgon av barnen. När vi vakna gick vi upp och åt frukost tillsammans. Sen duschade vi och gjorde i ordning oss för att åka handla mat.
Efter vi varit hemma och lastat ur maten så åkte vill Johans föräldrar och fikade men vi fick även middag också...
Imorgon är det även dags för jobb igen och snickarna kommer och juter plattformen till utbyggnaden. Så imorron lägger jag nog ut en bild.

Av Charlotta Åkervall - 15 november 2014 18:57

Hej hej på er alla finisar, Här började jag och barnen med att äta frukost tillsammans. Johan hade gått upp tidigare. Sen vi elva började dom första komma Barnens farmor och farfar Thomas sen kom Martina, Kenny och Casper sen mamma, pappa och Thobias och Lasse. Så det blev kaffe efter tolv sedan gick dom ut och bytte till vinterdäck på bilarna som skulle bytas..
Thobias och Johan fixade till den röda bilen så vi kan besiktiga den igen... Johan åkte och köpte pizza till oss och hans föräldrar...
Nu har Johan och willhelm lite lördagsmys och tittar på Star wars.. Får se vad som händer imorgon vi åker någ och handlar lite så vi har i veckan..

Av Charlotta Åkervall - 14 november 2014 20:47

Hej hej på er alla finisar... Här vakna vi upp feber fri, hurra... Vi gick upp och åt frukost tillsammans sedan gjorde Johan sig iordning för att åka till optikern och hämtade sina nya glasögon och så ska han prova linser oxå... Sen när han kom hem åkte vi till snickaren för att kolla ut fönster som vi ska ha.
Senare på kvällen var vi på 50 årskalas hos Monica som hade fyllt år i veckan, där bjöds det på smörgåstårta och sen vanlig tårta och kaffe, så himla gött.....
Imorgon kommer mina och Johans föräldrar hit och martina, Kenny och Casper. Så det blir dag med mycket bus och lek..

En liten klänning som jag sydde igår.

Av Charlotta Åkervall - 11 november 2014 18:58

Hej hej på er alla finisar, Här har det varit en lång dag. Barnen fick ju och la sig tidigt igår så det blev ju att att dom vaknade tidigt också redan kl sex. Så det var ju bara att gå upp och äta frukost. Sen lekte barnen lite så mycket Tove orkade fortfarande feber och idag har hon haft mellan 38 - 40 graders feber nu på kvällen hade hon 39.9 grader...
Hoppas det vill ge med sig snart tycker så synd om henne.
Idag har det inte varit någon snickare här får se imorgon.
Ha det så bra

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards