Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under april 2016

Av Charlotta Åkervall - 30 april 2016 21:43

Hej och god kväll på er alla fina!

Idag startade vi dagen vi 10, gick upp och åt frukost tillsammans. Det blev lite sent men vi låg kvar i sängen och myste med varandra...
Efter frukost så gjorde jag och Tove oss iordning för att åka till stan Lidköping men det skulle vi aldrig Ha gjort för kavlar vad mycket folk det var i hela Lidköping. Vår meningen att jag skulle gå till nya hm som hade öppnat, Ejnar behövde lite nya bodysar. Tror jag tar det i veckan istället..
Sen har vi inte gjort så mycket mer än att tittat på tv med barnen.. Åh nu ligger jag här i sängen med en sovande Ejnar bredvid mig och tittar på tv på sånt jag vill se.
Imorgon är kosläpp i Skara på uddetorp, men vi har inte bestämt om vi ska gå eller inte beror helt och hållet på vädret det får inte vad gör kallt och blåsigt bara.

Av Charlotta Åkervall - 29 april 2016 23:01

Hej fredag!

Vi startade dagen vid sju, gick upp och gjorde frukost till Willhelm. Vi åt sen när vi kom hem efter vi lämnat Willhelm till bussen. Sen gjorde vi inte så mycket, Tove tittade på tv och Ejnar lekte och jag satte mig vid symaskinen och sydde en kjol till mig...
Sen vilade vi lite tillsammans med lillebror. När Willhelm kom hem från skolan så började vi med maten och det blev lite lättvindigt nudlar och köttbullar.
Vi skulle på kalas hos min storasyster för deras minsta dotter fyller 12år på lördag. Hon blev nöjd med det hon fick från oss. Johan följde aldrig med han var så trötter.
Det var tre trötta barn när vi åkte hem som tjattra som bara den i bilen åh sen blev det bara tyst.
Nu har jag landat i sängen med lilleman som ligger här bredvid och sover gott...

Barnen fick lite nya böcker igår, så försöka börja läsa lite för barnen. Läsa lite varje dag.

Så här blev kjolen jag sydde till mig
i morse. Den kanske blev lite väl tight men det gick bra ändå. Hade den på kalaset ikväll.

Av Charlotta Åkervall - 28 april 2016 20:15

Hej åh godkväll alla finisar!


Vi startade morgonen vid sju och gick upp och gjorde frukost till Willhelm, så åt vi när vi kom tillbaka igen. Skulle sätt Tove s min när hon såg att jag hade köpt yohurt till henne, hon blev så glad.

Efter fukosten så gick jag och Tove och duschade, Ejnar fick va i sin säng och leka under tiden.

Vi åkte till ÖB i skara dom hade utförsälning och det var 50% på vissa utvalda produkter. Men det var inte mycket. Kan visa imorgon det jag köpte till barnen.

Barnen beställde amerikanska pannkakor så det gjorde jag till oss. Efter maten fick jag chans att gå igenom min garderob blev lite tröjor som gick till insamling och vissa slängde jag som hade fått fula fläckar... Willhelm och Tove lekte så bra med Ejnar han följde bara med om de gick iväg, åh ibland hörde  man lite skratt ifrån dom... SYSKONKÄRLeK när den är som bäst...

Nu ligger jag här i sängen och ska titta på film på datorn tv n funkar fortfarande inte..

Imorgon ska vi på kalaspå kvällen hos min storasyster dotter Amanda fyller 12 år på lördag...

Av Charlotta Åkervall - 27 april 2016 20:47

Hej åh godkväll på er alla fina!


Idag gick vi upp lite före sju, åt frukost allihopa för Tove skulle till dagmamman dom skulle åka buss till Lidköping och titta på teater. Willhelm släppte vi av vid bussen.

Jag och Ejnar åkte hem till mina föräldrar idag igen, blir så tråkigt åh bara sitta här hemma... Vi kom lagom till nybakade bullar så det fick vi till kaffet, så himla gött. På tal om gött så ska jag titta på en film snart och äta lite snacks, man får passapå när barnen sover och inte ser vad jag gör...


Det blev tacos till middag, Willhelm beställde det när vi var och handlade förut innan vi hämtade hem lillasyster..... Blev aldrig att jag sydde något idag dagen gick så fort....

Imorgon tänkte jag ta med de små och åka till ÖB i Skara dom ska ju lägga ner där så dom har utförsäljning...

Vår lille pirat kille, det var den rock västen han beställde igår han är inne i en liten piratvärld nu tror jag för det är mycket sån lek här hemma.  

 

Ejnar hemma hos mina föräldrar tidigare idag, och har ätit en yoghurt smootie,men sen skulle fingrarna in i munnen.


Av Charlotta Åkervall - 26 april 2016 20:04

Hej tisdag och godkväll alla fina!


Idag startade vi dagen vid sju, gick upp och gjorde frukost till Willhelm så han fick mat i magen innan skolan. Jag och Tove åt när vi kom tillbaka efter vi lämnat Willhelm till bussen...

Sen gjorde vi oss iordning för vi skulle åka hem till mina föräldrar/mormor och morfar. Men först åkte vi till NETTO och handlade lite... Dagen gick så fort där åh sen var det dags att åka hem så vi var hemma när storebror kom med bussen. När vi åkte hem pep det i bilen att det var dags att tanka så det passa vi på att göra när Willhelm kom hem.

Det var dags att laga mat sen också och det blev makaroner och köttbullar, inte världens godaste mat men det är ingen ide att göra något som barnen inte vill ha.


Willhelm ville att jag skulle sy en pirat rock utan armar på, det var riktigt roligt att börja sy igen har hållit upp väldigt länge nu.. blir nog att jag syr imorgon med om jag får för lilleman vill säga.. Inte alltid att han är på sitt bästa humör.

Imorgon ska Tove till dagmamman igen och leka med sina kompisar.. Hon har börjat prata mycket om hästar, så fort vi åker bil och hon ser hästar säger hon att hon vill rida... Men det är inte så lätt när jag är alergisk, kan inte ens vara i ett stall.

Fortfarande ingen tv i sovrummet så får titta på datorn nu i veckan om jag inte får iordning det.....

Ejnar ligger här på mig och snarkar och vill absolut inte ligga själv bredvid mig, han vill ha närhet ikväll..

 

En gammal bild på mig och Enjar, älskade unge du kan göra din mamma tokig ibland när du bara skriker. Helst av allt vill du att jag ska gå runt och bära på dig, men det kan jag inte och orkar inte.

Av Charlotta Åkervall - 25 april 2016 19:54

Här kommer mitt bidrag till mammamagedagen. Willhelm tog bilden på min mage nu ikväll.

   

Magen är lite fluffig lite lös inte sådär hård som den var innan man fick alla barn. Men jag är nöjd med min kropp och mårbra av hur jag ser ut, och är inte i behov att varken gå ner i vikt, kanske att man äter lite bättre än vad man gör.


Efter jag och Ejnar lämnat de stora på sina ställen åkte vi in till stan och handlade lite snabbt det vi skulle ha. Sen åkte vi hem och myste i soffan, så Ejnar somnade och sov någon timme..

Plockade och grejade lite när Ejnar vaknat. Johans föräldrar kom hit och var barnvakt åt lilleman, när jag och Willhelm skulle till skolan på utvecklingssamtal, det gick bra fick reda på lite om hur det går för honom i skolan. Det är vissa saker som är roligare än andra, men så är det väl för alla.

Nu på kvällen så tog jag en dusch medans barnen lekte så bra ihop, måste ju passa på då.


Åh nu har jag landat i sängen, barnen sover åh jag skulle titta på tv men då funka inte boxern inne sovrummet..... så fick ta in datorn istället och kolla på den. får se om jag får igång den imorgon.

Får se vad vi hittar på imorgon Tove är hemma med oss.


Vet inte om jag tala om att vi var inne i Skara och lämnade in mina ringar, dom skulle förstora bägge men förlovningsringen skulle han göra om helt för den skulle bli för tunn och vigselringen skulle han sätta i bit.. visar en bild när jag får tillbaka dom men det dröjer ett tag, är lite röda dagar nu.    


Av Charlotta Åkervall - 25 april 2016 12:44

Idag är det mammamagedagen! Detta är en dag då vi uppmärksammar dom problem och skador som en kvinna kan få efter en graviditet och förlossning som ofte negligeras av vården och klassas som skönhetsbesvär. En av dessa är diastasis recti som är  när magmusklerna blir separerade och inte går ihop efter förlossningen. Diastasis recti är absolut inget skönhetsbesvär! Kvinnor med diastasis har ökad risk för att få problem som inkontinens, framfall, besvär och smärta från bäckenet och ryggen.


Finns mycket mer att läsa om på deras sida http://mammamage.se/mamatummyday  dom finns även på instagram,,


Av Charlotta Åkervall - 24 april 2016 16:26

God eftermiddag alla fina!


Har ni haft en bra helg hittills, själv har vi umgått mycket med familjen. Vi grillade tilsammans med Johans föräldrar, men vi var hemma hos oss. Barnen har lekt och bråkat med varandra.

Willhelm höll på att cykla ute på vår väg, han vågar inte utan stödhjul än...

Det var inget roligt väder man vaknade i morse, det haglade och gick över till snö blask. men nu skiner solen lite grann. Trodde faktiskt att våren var här men icke, är så kallt i vindarna ingen värme alls ju...

Jag, Tove och Ejnar tänkte åkt till mina föräldrar men det blev inställt för mamma mådde inte så bra.. men det blev en mysdag hemma istället..

Älsklingen och jag har precis druckit kaffe och Ejnar somnade i min famn.

Det blev lasagne till middag och nu sitter jag här vid datorn och barnen tittar på tv och Johan tittar på sin dator. Willhelm ligger i sängen inne i vårat sovrum och tjatar att han vill ha godis, men det säger vi nej till och då blir han tjurig.... det är ju inte lördag idag och godis fick dom igår...

 

Min minsta lilla älskling, vad jag älskar dig och dina syskon. Älskar er till månen och tillbaka igen.

Imorgon är det ny vecka nya äventyr. Ska på utvecklingssamtal med Willhelm imorgon... sen vet jag inte riktigt vad som händer men det händer alltid någonting.


Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards