Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under februari 2011

Av Charlotta Åkervall - 28 februari 2011 22:01

Idag började jobb veckan, det var en väldigt lång dag på jobbet idag inget fungerade som det skulle. Snart kommer älsklingen hem. Och jag går lägger mig snart är så himla trött sova sova sova.

Har nyss tittat på spårlöst

 

Här kommer lite bilder

 

Det här från vårat bröllop och Willhelm dop 18/7 09

             

 

våran lilla plutt bara 1 vecka gammal Han föddes 3 april 09

   

 

Willhelms  första jul 09

       

 Nej nu kom någ älsklingen hem så nu säger jag godnatt


Av Charlotta Åkervall - 27 februari 2011 19:44

Vi har varit en sväng i Lidköping skulle ju titta på en ny dator och det blev en jippi. Fast först var vi och fikade på hjärtbergs och fikade med Willhelms farmor och farfar.

När vi kom hem packade jag upp maten vi passade på att handla när vi var istan och Johan börja packa upp datorn och installera den. Sen kom Willhelms farmor och farfar och kolla på datorn, sen tittade dem på Bandy på tv Villa och Broberg och Villa vann.

Efter Bandyn tittade vi på hästhoppning å vad wille tyckte det var facinerande och var varje gång dem hoppade över så klappade han händer och sa ja.

Imorgon är det jobb igen och den här veckan jobbar jag FM och Johan jobbar EM så det är jag som hämtar lillskrutten på träffis.   

 

Nu blir det solsidan och wallander film sen sängen upp tidigt imorgon. Det blev aldrig att jag tittade på solsidan jag tog en dusch istället, men nu blir det wallander.

Av Charlotta Åkervall - 26 februari 2011 20:28

 Idag har vi inte gjort så mycket. Efter frukosten så gjorde vi oss i ordning oss för att åka hem till mamma och pappa, det blev middag där så klart. Gött Gött.

När vi skulle gå ut till bilen så var det riktigt halt ute is gata rättare sagt.

Jag tycker det kan bli vår nu vill ha lite värme nu, börjar bli lite trött på det här skit vädret.

När vi kom hem satte vi oss och lekte med wille, han tycker om att bygga med lego så det gjorde vi.

Vår kille börjar bli stor nu blir snart 2 år lille plutten

                

och det kommer mer och mer ord nu.


Så med andra ord har det varit en lugn dag idag och imorgon åker vi in en sväng till lidköping tänkte kolla på en ny dator.

Men nu blir det lite tv tittande och sängen tidigt ikväll känner mig lite sliten och trött. Varför vet jag inte, har ju inte gjort något särskilt. 

     

Av Charlotta Åkervall - 25 februari 2011 21:19

Nu har vi jobbat klart för denna veckan det ska bli så gött med helg nu. Jag slutade kl 18.00, då köpte vi med oss mc donalds mat till mig och johan. I onsdag fick vi vårt brev vi brukar få i slutet av varje månad om vi får förlängt eller inte och denna gången fick vi 3 månader på en gång.

Wille hade krånglat lite när johan skulle lägga honom för natten, men till slut så somnade han iallafall. 

Nu i helgen vet jag inte vad vi ska göra för något men det blir någ en lugn helg så som det brukar vara.

Av Charlotta Åkervall - 22 februari 2011 00:14

Idag har jag inte gjort så mycket, jag börja jobba kl 14.00 det är eftermiddag denna veckan och johan skulle jobba FM men han VABBAR idag wille är fortfarande snuvig och febrig. Vi har inte fått något brev än om vi får fortsätta eller inte.

Har varit en jävligt  seg kväll på jobbet får hoppas det blir bättre imorgon.

Nu blir det snart sängen, godnatt

 

 

Av Charlotta Åkervall - 20 februari 2011 19:31

Willhelm bestämde sig för att vakna kl 8, och det är ju inte så tidigt. Men jag tror jag börjar bli sjuk älsklingarna har smittat mig. Så det har varit en riktigt slapp söndag med tv tittande orkar ju inte så mycket. Så imorgon är det wille som blir hemma från dagmamman och jag tror även Johan ska vara hemma oxå.

 

Jag tittat lite på barn sängar och vi hitta en som vi tyckte om där. Så sängen                                 som är på bilden tycker vi om                                                   

             

 

Nej snart blir det film dags ska se på Wallander

Av Charlotta Åkervall - 19 februari 2011 20:33

 Idag har vi inte gjort så mycket, vi var och handlade lite på förmiddagen. I stan mötte vi johans föräldrar dem var och fikade på hjärtbergs.

Sen klockan 15.00 skulle vi på kalas hos mamma hon fyllde 60 år i måndags på alla hjärtans dag. Hon ficken över nattning på en herrgård i Vänersborg utav oss barn med familjer. Det tyckte hon skulle bli kul och spännande.

Johan följde inte med han hade blivit jätte förskyld och hängig så det blev bara jag och Wille och vi åkte med Josefine och Andreas. Vi fick jättegod smörgåstårta och prinsesstårta till kaffet.


Nu blir det att titta på lite tv men det blir någ sängen tidigt ikväll 

Av Charlotta Åkervall - 18 februari 2011 20:42

Nu har jag skaffat en blogg, ska se om bloggning är något för mig. 

 

Så här är lite om mig. Jag är gift med johan och tillsammans har vi en underbar son som heter Willhelm som snart fyller 2 år i april. Vi köpte ett hus i hasslösa för snart 4 år sedan. 

Vi jobbar på IAC i skara 2 skift så vi jobbar olika skift.

 

Bloggen kommer handla om vårt liv och vår son och mycket mer

 

Idag har jag jobbat slutade kl 12 Johan hade med sig Wille till jobbet han fick inte gå till dagmamman han har blivit förskyld och hostig. Så vi ha inte gjort så mycket vi bakade en kaka, och vi har lekt med lego det tycker han är kul. Efter 18 kom johan hem han hade med sig Mc Donalds mat

Nu säger jag hej så länge eller rättare sagt god natt

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards