Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under augusti 2015

Av Charlotta Åkervall - 31 augusti 2015 20:16

Hej hej på er alla finisar. Jag och barnen började dagen med att äta frukost tillsammans, så mysigt. Sen följde vi willhelm till bussen och sen var det dags för tove att åka till dagmamman. Ejnar och jag hade en mys dag hemma. Wille skulle följa med en kompis efter skolan. Så jag hämtade honom lite före 18:00. Nu sover förhoppningsvis barnen ejnar håller på och krånglar varje kväll. Det är väldigt jobbigt och frustrerande... Jag kollar på tv och sen blir det sängen...
GodNatt

Toves nya ryggsäck

Av Charlotta Åkervall - 29 augusti 2015 21:42

Hej hej på er alla Finisar, nu var det ett bra tag sen igen jag skrev. Men det är fullt upp på dagarna. Johan ligger borta och jobbar så jag är hemma själv med alla barnen, så det är inte mycket ork över på kvällarna. Ejnar har en period nu på kvällarna som han bara skriker, inget är bra.
Willhelm har börjat skolan nu, han tycker det är spännande och särskilt när han får åka skolbuss.... Tove går 15 timmar i veckan hos dagmamman. Så då får jag lite egen tid med Ejnar.
I fredags så tjej är som skulle värdera huset, vi får reda på det i slutet av nästa vecka....
Idag har vi varit i Skövde och handlat skor till barnen och jag köpte ett par byxor, får inte på mig mina gamla byxor än... Imorgon får vi se vad som händer inget bestämt än iallafall.

Av Charlotta Åkervall - 12 augusti 2015 20:47

Hej nu var det ett bra tag sen sist jag skrev, men hade det väldigt jobbigt i slutet av graviditeten med huvudvärken och barnen hemma. Så det slutade med att jag blev igångsatt denna gången också, så kl tolv fick jag gellen istället för ballong som jag fått dom andra gångerna men jag var redan öppen 2 cm. När kl var 20:09 så titta vår andra lilla son ut han ska heta Ejnar han vägde 3510g och 52cm lång 36 runt huvudet.
Så den här veckan har jag varit själv hemma med barnen för älsklingen har börjat jobba, men det har gått bra.
Willhelm börjar förskolan på måndag mitt hjärta börjar bli stor.
Imorgon ska vi till bvc ska bli roligt och se hur mycket han har gått upp, han är ett litet matvrak. Amningen funkade inte denna gången heller.

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards