Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under januari 2014

Av Charlotta Åkervall - 28 januari 2014 21:43

      God kväll på er..... Idag startade jag och mina små hjärtan att äta frukost tillsammans sen fick Tove ta ett bad och göra sig fin. Vi skulle till BVC, 1 års kontroll och vaccination och vad det gjorde ont i mammas hjärta och höra henne skrika så. Men idag vägde hon 8500g och var 76cm lång så det var en ökning på 640g.... Mamma är så stolt och inte nog med det nu går hon också och det gjorde hon innan sin 1 årsdag och hon fyllde år nu lördags redan 1 år. Det året har gått alldeles för fort.... Jag fick hjälp av mina föräldrar och som tack för hjälpen bjöd jag på middag..

Här kommer lite bilder från i lördags

                       

Här öppnar hon paketet från oss och det blev en söt maileg kanin.. och nöjd tror jag att hon blev.

                                  

Här är alla saker hon fick i present. kläder, pengar, bok, nalle hund, bondgården

                                  

Den här bilden med tove satt vi ut i lidköpings tidningen.



Av Charlotta Åkervall - 24 januari 2014 19:43

Hej hej på er vänner... Sitter och leker med min nya telefon jag och älsklingen har fått nya mobiler och det blev Sony experia z1..
Tänk att imorgon fyller våren lilla prinsessa 1 år tänk att det redan gått ett helt år.. Nu får tiden gärna stanna upp lite. Så imorgon blir det lite kalas för våren lilla tjej...
Bilder kommer komma upp i helgen. Nu ska jag titta på lite på tv,innan det blir sängen.

Av Charlotta Åkervall - 19 januari 2014 19:40

Hej hehj på er vänner... Idag startade vi dagen med att äta frukost mina hjärtan. Mysigaste tiden på hela dagen.. Sen plockade vi ordning och städade lite för kalaset, vi har haft 1 års kalas för Tove idag men vi firade även mig. så hon fick lite nya fina kläder och leksak och pengar.... Lite bilder kommer imorgon. Sen när alla hade åkt var det två trötta barn även en trött mamma tror jag börjar bli sjuk igen... Får ju knappt var frisk går ju bara runt och runt...

Imorgon är jag själv med Tove, Willhelm ska till dagmamman det blir roligt för honom och leka med alla barnen..

Nu ska jag titta på lite tv innan det blir sängen för mig är en trött och hängig mamma

Av Charlotta Åkervall - 14 januari 2014 20:44

Hej hej vänner.. Snön den ligger fortfarande kvar på backen det är så vitt och fint. Efter vi hade ätit frukost så gjorde jag och barnen oss iordning. Mina föräldrar skulle komma och hjälpa mig med bakningen så idag blev det två sorters kakor får se vad jag gör imorgon... Det är inte så lätt med en snart en 1 åring som ska va med hela tiden..

Vi har inte kommit på vad vi ska köpa till vår lilla tjej riktigt än det får kanske bli lite kläder eller pengar.. Just nu sitter jag och tittar på tv och kollar lite på datorn samtidigt... Fast det är inte mycket att se på tv bara skit... Imorgon ska Willhelm till dagmamman och leka av sig med dom andra barnen... 

Av Charlotta Åkervall - 12 januari 2014 20:45

Hej hej på er mina vänner... Idag började vi dagen med att äta frukost tillsammans, det är så mysigt när vi sitter där vid bordet alla fyra på helgerna.. Efter frukosten åkte vi och handlade men det blev en liten fika på hjärtbergs också med Johans föräldrar...

Sen skulle vi på 14 och 20 års kalas barnens kusiner har fyllt år och fyller år. Så barnen har haft skoj och lekt med sina kusiner. Jag kan säga att det var två trötta barn som däckade i bilen hem. Det bjöds på smörgåstårta, fika tårta...

Imorgon börjar jag baka lite till kalaset.. får se vad det blir.

     

Så blev min nya kalender för år 2014. Fick en bild med toves nya bästis hon ska krama hela tiden. Willhelm vill aldrig vara med på kort längre.

Av Charlotta Åkervall - 11 januari 2014 22:30

God kväll på er... Idag startade vi dagen med att äta frukost tillsammans mina hjärtan. Sen gjorde vi oss iordning oss, för vi hade bestämt att vi skulle åka till mina föräldrar. Där vi fick middag ugnstekt falukorv med potatismos så gött, fast jag inte är så förtjust i mos men det var nog gött för att man fick maten serverad.... Nu har vi lite egen tid barnen sover, så jag sitter med datorn och johan spelar tv spel.

Nästa vecka måste börja baka lite så vi har till det kommande 1års kalaset. 


Imorgon ska vi på kalas hos barnens kusiner som fyller Alfred 14år och Johannes 20år. Så på förmiddagen ska vi åka och handla mat. 

Av Charlotta Åkervall - 5 januari 2014 19:55

Hej hej på er.. Idag har vi startat dagen med att äta frukost tillsammans. Sen gjorde vi oss iordning för att åka till stan och handla. Vi har även fått iordning byråna som vi köpt.
Imorgon tänkte vi städa bort julen... Min öroninflammation går det väl så där med är inne på sista kartan med pencelin. Men har fortfarande lite ont.

Av Charlotta Åkervall - 2 januari 2014 20:59

Hej hej vänner.... Idag var första dagen efter julledigheten, och det såg han fram emot... Men det hade varit bråk när Johan hämtade honom... Efter att vi tre andra hade ätit frukost och gjort oss iordning åkte vi till lidköping. Jag skulle hämta ut mitt recept på apoteket...

Imorgon ska vi på kalas på kvällen hos min storasyster, för både hon och hennes dotter Johanna fyller år nästa vecka.. Vi ska även få lite möbler vi har beställt på JYSK så vi får hoppas det har kommit bara... Just nu sitter jag och tittar på en massa skit, blir väl sängen snart...

Har glömt att berätta att min lilla prinsessa har börjat gå lite upp till 10 steg, så vi får se om hon går till sin 1 årsdag isåfall går hon tidigare än sin storebror Willhelm är så stolt över mina små barn... 

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards