Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under oktober 2015

Av Charlotta Åkervall - 31 oktober 2015 20:47

Hej hej idag började vi dagen med att äta frukost tillsammans mina hjärtan. Sen satte jag och Johan oss och skrev räkningar, oj oj det blev inte mycket pengar över. Johan och han pappa har satt upp snöstolpar. Dom stora barnen var med ute och jag och Ejnar var kvar inne. När dom kom in började vi med maten det blev ugnsstekt falukorv och potatismos...
Efter maten började vi städa och plocka undan grejer, vi tvättade några av fönstrena, så det blir några imorgon med..

Igår var vi i Skövde och handlade lite julklappar till barnen. Det blev en del kläder. Dom fick kolla i leksak affären vad dom ville ha där så vi vet lite vad dom vill ha..
Nu ligger jag i sängen och kollar på tv och äter godis. Men det blir nog att jag somnar snart, förkylningen kör ut i ögonen..

Av Charlotta Åkervall - 26 oktober 2015 19:47

Hej hej igår började vi dagen med att äta frukost tillsammans. Men barnen vaknade tidigt nu när vi ställde om klockan till vintertid. Sen gjorde vi oss iordning för att åka handla lite saker på öob. När vi kom hem började vi med maten det blev ugnsstekt falukorv och potatismos...
Sedan var det dags att åka på 16 års kalas hos pia. Det blev mycket lek och bus för barnen med sina kusiner.
Idag är det ny vecka och Willhelm har höstlov. Så idag var vi hos mamma och pappa/ mormor och morfar deras kusin Amanda var där också. Nu har jag landat i sängen efter en jobbig och intensiv dag varit mycket gnäll och skrik..
Imorgon får vi se vad som händer men vi ska iallafall åka kolla lite datum för dop för ejnar, men det är väldigt svårt att få så det passar för alla.

Av Charlotta Åkervall - 23 oktober 2015 21:03

Hej hej idag är det äntligen fredag och det betyder att det äntligen är helg.. Idag var det bara Willhelm som åkte iväg till skolan, Tove var ledig. Vi har varit på banken och skrivit på papper till de nya huslånen... Johans föräldrar var barnvakt åt barnen.
Willhelm skulle på disco ikväll på sin skola, det var en förväntansfull kille som åkte iväg med sin pappa. Men det blev en ledsen lillasyster också. Imorgon var det meningen att Majbritt och Alf skulle komma hem till oss, men Alf hade blivit dålig...

Disco killen på sitt första disco. När blev du så stor min pojke.

Av Charlotta Åkervall - 22 oktober 2015 20:04

Hej hej idag startar vi dagen med att äta frukost sen gjorde vi oss iordning för skola och dagmamma. Jag och Ejnar åkte in till stan och fika med barnens farmor och farfar. Bytte även en julklapp till Tove. Sen åkte vi hem och började städa huset..
När pappan i huset kom hem satte jag mig vid symaskinen och sydde i några timmar i lugn och ro. Blev 3 par tights till Tove..
Nu sitter jag och tar det lugnt i soffan. Imorgon ska vi till banken och skriva på papper så lånen blir klara.

Av Charlotta Åkervall - 18 oktober 2015 21:11

Hej hej vi började dagen med att äta frukost tillsammans hela familjen.. Sen fortsatte vi plocka och städa och tvätta, som vi gjorde igår. Johans föräldrar kom hit efter dom hade varit i stan. Då tog vi en paus och fikade lite med dom, då blev barnen glada.
Det har varit en helt underbar helg fast det har varit mycket städning och tvättning, underbart väder har vi haft också.
Det funkade bra med Tove och sova i sitt rum vaknade inte en enda gång i natt.
Imorgon blir det en hemma dag för tove, bytt lite dagar. Så då fortsätter vi städningen.

Av Charlotta Åkervall - 17 oktober 2015 21:45

Hej hej idag började vi alla dagen med att äta frukost tillsammans. Sen började vi plocka och grejat, vi bytte sängkläder och gjorde rent i sängarna. Man sover så gött i rena sängkläder. Sen var det dags för Willhelm att gå på kalas hos en kompis från skolan. Vi lagade nåt under tiden Willhelm var borta. Vi har även flyttat in Toves säng till hennes rum. Så Johan har mättat Tove där ikväll. Nu på kvällen satte jag mig vid symaskinen igen sydde lite mössor. Det är riktigt roligt när man väl börjar.

Willhelm i sin rånarnössa.

Tove fick en ny mössa.

Av Charlotta Åkervall - 14 oktober 2015 21:25

Hej hej vänner. Vi började dagen med att äta frukost tillsammans. Det var en trött tjej som inte alls ville gå upp i morse.Sen körde vi Willhelm till bussen.
Sen när vi kom hem gjorde vi oss i ordning för att åka till Skövde tänkte kolla lite julklappar det blev lite kläder till Tove och Ejnar. Det blev inte så länge i Skövde för Ejnar var helt hysteriskt. På vägen åkte vi förbi mina föräldrar en sväng.
Vi åkte hem och mötte Willhelm som kom hem från skolan. Efter maten satte jag mig vid symaskinen och sydde en mössa till Tove igen slängde den någon stans i Skövde... Imorgon kommer älsklingen hem efter en arbetsplats vecka borta... Nu ligger alla barnen och sover så jag har lite egen tid. Det blir en hemma dag för Tove imorgon..

Av Charlotta Åkervall - 11 oktober 2015 20:20

Hej hej idag började vi dagen med att äta frukost tillsammans, den bästa tiden på hela dagen. Sedan gjorde jag och Ejnar oss iordning för att åka till mamma och pappa/mormor morfar. Dom andra fick va hemma med sin pappa.
Min lillasysters och hennes make och dotter kom också.
I fredag var vi på bvc med Tove och Ejnar. Tove vägde 12,6 kg och 94 cm 2 1/2års kontroll. Ejnar vägde 6640 g och 65 cm 3 månaders kontroll han fick vaccination.
Igår var vi hos Johans föräldrar och hjälpte dom med att såga ved så dom har i vinter.. Nu har Johan packat för en jobbvecka igen, så jag och barnen är själva..

Sytt en namn mössa till tove

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards