Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under december 2011

Av Charlotta Åkervall - 31 december 2011 16:06

Hej på er!

Nu har den dagen kommit då man firar in det nya året kl 12 i natt. Vi ska fira med mina föräldrar och johans föräldrar och vi ska vara hemma hos johans föräldrar. Blir det god mat "tacos" och snacks och en del smällare sen på kvällen.....

Kommer knappt ihåg vad som hänt under 2011 med det är en del i allafall, tror jag ska vara lite bättre med att skriva ner vad som händer under 2012. Men en sak är ju att det kommer upp nya saker som Willhelm lär sig hela tiden.

Idag än så länge har det inte hänt så mycket vi har spelat lite tv spel medan Willhelm sov lite middag, det blir ju en lång kväll/natt för honom..

Ha en bra kväll nu allla vänner det ska vi ha i allfall.

 

Nu önskar jag alla ett

 GOTT NYTT ÅR  

Av Charlotta Åkervall - 28 december 2011 21:57

God kväll på er.

Vad har har ni haft för er på sista tiden varit ute på mellandagsreorna kanske, det kan jag ärligt talat berätta att det har inte jag varit än. Ja idag har det inte hänt så mycket faktiskt, vi har varit i Lidköping och kollat om det var något på en Auktion som var idag men det fanns inte så mycket.

Till middag blev det en god tacos paj.... himla gött. Nu är även räkningarna betalade så nu vet man vad man kan handla för, det finns lite i allafall....

Lillgrabben sover och älsklingen spelar tv spel och jag sitter och tittar på tv i min ensamhet med lite tända ljus... Vi har möblerat om i vårat storarum och blev faktiskt riktigt nöjd med hur det blev.

Snart är nytt år  med nya upplevelser undra vad mitt nyårs lufte ska bli, om det nu blir något är lite dålig på att hålla dem bara så då är det bättre att inte ha några...

 

Ha det bra så hörs vi

KRAM OCH PUSS

Av Charlotta Åkervall - 25 december 2011 20:00


     
  God fortsättning på er.

 Här har det varit bra julafton tillbringade vi först hos Johans föräldrar där vi åt julmaten och fikade gött sen åkte vi vidare till min storasyster och hennes familj och firade vidare där med mer mat gröt och ostkaka och sen efter att tomten varit där och delat ut julklapparna så blev det fika igen.

 Oj oj vad julklappar det var willhelm blev lite arg han trodde alla julklapparna var till honom.

Idag har vi varit hos mina föräldrar och ätit julmat där börjar nästan trötta på julmaten redan. Så mycket mer har det inte hänt.

Nu sover äntligen lillen det tog ett tag innan han somnade han var lite rädd för att det blåser så ute nu det hörs ju så in...

Här kommer lite bilder från julafton...

     

 


  Här är lite bilder från Johans föräldrar inte så bra bild på videoklippet men han spelar lite på trumsettet han fick utav sin farmor och farfar


        

 

              

 Här är lite bilder från min sida och på den otäcka tomten som Willhelm tyckte i början men sen gick det bra.... han var lite modigare än förra året min lilla älskling....

Av Charlotta Åkervall - 23 december 2011 20:59

Hej på er

Vad har ni gjort denna fredagen dan före dopparedan vi har inte gjort så mycket vi åkte en sväng till skövde till mediamarkt, skulle kolla på ny laddare eller batteri till våran kamera och dem trodde det var batterietdet var fel på men det var det inte när vi kom hem. Det slutade med att Johan fick åka tillbaka och då köpte han en ny kamera istället. Så det blev vår julklapp till oss själva.

Sen åkte vi hem till mina föräldrar, vi mötte även dem på elin esplanad ...

Nu är allt klart för imorgon så nu är det bara att slappa framför soffan för imorgon blir det en lång jobbig dag...

 

HA det så bra så hörs vi efter jul

 

Kram och Puss

 

Av Charlotta Åkervall - 22 december 2011 20:48

Hej på er

Vad har ni gjort denna torsdag jag har jobbat sista dagen på den här veckan, jag gick klockan 11 idag hade lite arbetsförkortnings timmar kvar. Vi hade lite mys på jobbet idag med dricka, godis, glögg och clementiner. Så nu är man ledig ända till den 9 januari.. Det ska bli hur skönt som helst. Nu sitter jag och väntar på att min älskling ska komma hem från jobbet. Lilleman är lagd och jag sitter och tittar på

BÖDA CAMPING.

Jag och Willhelm har myst i mängder. Mina föräldrar kom hit en sväng efter dem hade varit i Trollhättan överby.

Det är bara 2 dagar kvar till julafton och nu har jag jul känslor, och vi har även lite snö inte mycket men det är lite vitt på backen.

 

Ha det så bra

Puss och Kram

Av Charlotta Åkervall - 20 december 2011 21:47

God kväll på er vad har ni haft för er den här tisdagen,

 själv har jag inte gjort något särskilt har jobbat sen har jag och lilleman myst och myst... Willhelm sover lite oroligt håller på och vaknar hela tiden lite jobbigt. Nu sitter jag och väntar på att älsklingen ska komma hem...Snart blir det sängen för mig är så himla trött och jag har så ont i mitt lilla huvud. 

Idag är detmin brors födelsedag hqan fyller hela 33 år Grattis till dig.

Oj nu närmar sig julen med stormsteg kan inte fatta att det är 4 dagar kvar tills julafton, nu jobbar jag bara 2 dagar till sen är man ledig ända till 9 januari. Ska bli så himla gött ....

ha det så bra

 

PUSS OCH KRAM

Lotta 

Av Charlotta Åkervall - 17 december 2011 21:16

God kväll på er vad har ni gjort denna underbara lördag,

 själva har vi inte gjort så mycket. Vi har varit på kalas hos min bror Thobias han fyller 33 år snart den 20 dec. Kom hem för ett tag sen så nu sitter jag och tittar på så mycket bättre i 4:an jag fryser som en gris. Vi har handlat klart alla julklappar idag oxå, så det är skönt att det är gjort nu. Nu är det bara inslagning kvar av alla julklappar................ 

Det blir till att krypa ner i sängen snart är så himla kallt tycker jag inget skönt.

 

Ha det så bra

 

PUSS OCH KRAM

Av Charlotta Åkervall - 12 december 2011 20:52

God kväll på er idag är måndag ny vecka nya möjligheter.

Idag har vi varit och firat lucia på träffis där alla dagmammor samlas fast mitt lilla hjärta ville inte vara med i lucia tåget. Sen blev det kaffe och fika och lite lottdragning men vi vann inget...

   

Här är lite bilder från lusse fikat inte så bra bilder men det får duga.

Min lilla pepparkaksgubbe   

 Det är lite synd att man inte mår så bra så det blir till att stanna hemma några dagar och hoppas förkylningen ger med sig.

Nu ska jag slappa i soffan och snart blir det sängen oxå......

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards