Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under december 2015

Av Charlotta Åkervall - 30 december 2015 19:59

Hej åh god kväll idag har jag känt ållmänt dålig vet inte om det är något på g. I morse lät Johan mig ligga kvar i sängen och dra mig, så han gick upp med barnen.
Efter frukosten gjorde vi oss i ordning.
Johan tog med sig de stora barnen till stan för att handla fyrverkerier tills imorgon. Johans föräldrar kom hit en sväng på fika... Nu ligger jag och lilleman i sängen och tittar på tv, och ska försöka få han att somna..

[Bild]

Lite kläder vi hitta på mellandagsrean 2 pyjamas och en bodys till Ejnar. 1 t-shirt och sockar till Willhelm och 2 par byxor och 1 tröja till Tove.

[Bild]

[Bild]

Tove fick en liten leksak my little ponny

[Bild]

Willhelm köpte en Star wars skepp.

Av Charlotta Åkervall - 29 december 2015 20:52

Hej på er alla finisar.. Idag gick vi upp vid nio och åt frukost tillsammans sen gjorde vi oss iordning för att åka till Skövde och handla lite mellandagsreorna. Visar bilder imorgon på vad vi köpte, jag lovar..
När vi kom började vi med maten och barnen lekte med sina grejer dom fick idag..
I morgon vet jag inte vad som händer, inget planerat än.
Nu ligger jag i sängen och tittar på tv.

Mina 9 mest likes 2015! på ett ungefär. Det bästa året enligt mig, vi fick vårt sista barn. För här blir det inga mer barn nu är vi klara. Nu ska vi bara se dom växa upp och ha roligt..

Av Charlotta Åkervall - 28 december 2015 20:09

Hej åh hallå i stugan. Vilken natt det har varit igen... Ejnar bara krånglar efter han har fått mat på nätterna, han vill ligga och prata då. Åh jag vill sova. Idag gick jag upp med barnen och lät Johan ligga kvar i sängen. Sen gjorde vi oss iordning när Johan vaknade för vi skulle åka och handla mat till nyårsafton som vi ska fira ihop med mina och Johans föräldrar.
Johans föräldrar köpte med sig fika och kom hem till oss. Vi bjöd på middag, Johan och Stig kollade på ishockey på tv..
Imorgon tänkte vi åka till Skövde och kolla på reorna.. Nu ligger jag i sängen med Ejnar och tittar på tv..

Dessa små gosfötter i vanliga fall hatar jag fötter men dessa gillar jag.

Av Charlotta Åkervall - 27 december 2015 20:03

Hej hej på er.... Ikväll är det en trött mamma efter en jobbig natt med Tove och Ejnar. Efter vi ätit frukost gjorde vi oss iordning oss för att åka och handla mat, det blev en riktig stor handel..
Innan vi åkte hem åkte vi till Johans föräldrar för att gå ut med deras hund Moa. Sen åkte vi hem för att laga mat för att sedan börja städa bara vårt sovrum kvar och det tar vi imorgon.
Vad snö det hade kommit under natten, får se hur länge det får vara kvar i nån det smälter...
Nu ligger jag i sängen och tittar på tv och ska äta lite gött chips med dipp...

Av Charlotta Åkervall - 26 december 2015 20:53

Hej på er alla finisar.. Vi startade dagen vid 9:00 och åt frukost tillsammans, det är så mysigt när vi alla är hemma tillsammans..
Efter frukost började vi städa, vi började i Willhelms rum och fortsatte sen vidare. Vi tog en paus när Johans föräldrar kom så då fikade vi lite. När dom åkte hem började vi med maten sen försatte vi städa.
Vi tar Toves rum imorgon och lekrummet och vårat sovrum..
Nu sitter jag i soffan och tittar på sällskapresan på tv
Sa ju att jag skulle lägga ut lite bilder idag men får göra det imorgon

Har byggt med plus plus med Tove idag mellan varven.

Två av killarna i mitt liv.

Av Charlotta Åkervall - 25 december 2015 20:49

Hej alla underbara vänner.. hade ni en underbar julalfton, det hade iallfall jag om min lilla familj. Mycket god mat, godis och barnen fick så mycket fina julklappar. Det var tre nöjda barn. Tänkte lägga ut lite bilder men har kort på den stora kameran och inte telefon så får försöka med det imorgon.
Vi var inte hemma förrän klockan var över 23:00..
Idag vaknade barnen tidigt och gick upp och lekte med sina julklappar och lät mamma och pappa sova ut och Ejnar sov jättebra i natt som var inget krångel. Vid nio gick vi upp och åt frukost. Efter frukosten lekte vi lite och spelade lite sällskapsspel. Sen gjorde vi oss iordning för att åka till mina föräldrar och äta julmat, mina syskon kom också...
Imorgon ska vi ta en städ dag och städa och göra iordning i barnens rum.

[Bild]

Två av killarna i mitt liv, men vår inte så samarbetsvilliga när jag skulle ta kort på dom.

Av Charlotta Åkervall - 23 december 2015 20:20

Hej, då var det redan dan före dopparedan och lucka 23 i barnens julkalender, bara en lucka kvar..
Idag har vi bara haft en familje dag hemma åh spelat lite spel och lekt. Mellan leken så lagade vi mat, det blev köttfärslimpa och potatis...
Senare på kvällen bakade jag två cheesecake som jag ska ta med mig till Johans föräldrar imorgon.. Alla julklapparna är klara och inslagna..

Mitt lilla gran träd jag köpte för ett tag sen det håller sig än.
Det är jul med Parneviks på tv som jag tänkte kolla på..
Får se om jag hör av mig här imorgon..

Av Charlotta Åkervall - 22 december 2015 20:31

Hallå
Nu har jag landat i sängen, efter en dag vi bara har flängt runt. Först va vi hos mina föräldrar och sedan åkte vi till Johans föräldrar det blev fika på fika. När vi kom hem började vi med maten.
Vi har inte gjort så mycket i dag.
Kan inte fatta att det bara är 2 dagar kvar till julafton. Året har ju gått så himla fort och året Ejnar kom till oss. Åh året Willhelm började förskolan. Barnen börjar bli så stora åh det betyder ju att vi bara blir äldre och äldre.

Dagens selfie/ dagens mamma innan vi åkte iväg

Ejnar verkligen älskar gå stolen han har, han kör runt som bara den i den.
Imorgon ska vi ta en hemma dag åh bara ta det lugnt och bara mysa. Kanske spela lite spel och ha det roligt.
Ska även slå in de sista klapparna de är några få saker kvar.

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards