Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under november 2015

Av Charlotta Åkervall - 30 november 2015 20:35

Hej hej på er alla finisar.. Då har denna månad dragit sig mot sitt slut och imorgon är det redan 1:a december helt sjukt hur fort det har gått och Ejnar blir redan 5 månader den 10 december, helt sjukt stanna tiden nu.
Jag och barnen började dagen med att äta frukost tillsammans. Sen körde vi Willhelm till bussen, vad glada barnen blev när det var lite snö ute.
Jag och Tove och Ejnar åkte hem och gjorde iordning oss för att åka till min mamma och pappa/ mormor och morfar, för det skulle vara strömavbrott från 8:30-11:30 så tänkte att det är roligare hos dom än att vara hemma åh inte kan göra något.
När vi kom hem började jag med maten sen satte jag på en tvättmaskin och nu går torktumlaren, så imorgon får jag vika tvätten och lägga in i garderoberna.. Jag måste göra iordning barnens julkalender.. Sen måste jag och Willhelm åka till götene och köpa en ny vinterjacka och termobyxor och kängor till honom. Lägger ut bilder på det imorgon om vi hittar något så klart. Barnen sover och jag har lite mys för mig själv framför Tv:n.

Av Charlotta Åkervall - 29 november 2015 20:14

Hej hej hoppas nu haft en mysig 1:a advent. Vi tände det första ljuset till frukosten och idag sov barnen ändå till kl var 8.
I förmiddags så åkte vi in till stan och handlade små julklappar till barnens julkalender. Sen åkte vi hem och lagade mat, innan vi skulle åka på tomteparaden i Skara. Efter tomteparaden så åkte vi hem till Thomas, Nok, Pia och Nathalie på lite advents fika. Imorgon är det en ny vecka igen Johan åker och jobbar och kommer hem på torsdag. Willhelm ska till skolan och Tove ska till dagmamman.
Nu ligger jag i sängen med bråkig Ejnar som inte vill somna. Men snart så....

Av Charlotta Åkervall - 29 november 2015 15:00

Ja då var det redan 1:a advent och snart ska vi iväg på tomteparaden.

Av Charlotta Åkervall - 28 november 2015 20:24

Hej hej alla vänner. Det har blivit väldigt jobbiga morgnar Ejnar vaknar typ 4:30 och vill inte somna om. Vi 9 gick vi upp och åt frukost tillsammans.
Sen fick vi främmat av Johans kompis Jonas och Paula och W Willemo. Tove och Willemo lekte och hade väldigt roligt. Vi fikade och pratade en hel del.
När dom åkte hem började vi med maten, det blev spaghetti och köttfärssås. Till efterrätt gjorde vi varm fruktsallad med vit choklad. Sen har vi bara myst och haft det gött. Nu ligger jag i sängen och tittar på tv och ska äta chips och dipp...
I morgon vet vi inte om vi ska gå på tomteparaden i Skara.

Av Charlotta Åkervall - 27 november 2015 21:16

Hej hej på er alla finisar.
Idag fick jag sovmorgon Johan gick upp och gjorde i ordning Willhelm så han kom iväg till bussen Tove var ledig....
Sen gick jag upp vid 9 och åt frukost och tog även en dusch. Vi åkte in och handlade lite mat när jag hade gjort iordning mig.. Det var väldigt mycket folk inne i stan bara för det var BLACK FRIDAY. När vi kom hem och packat upp varorna så satte vi upp dom sista adventsljusstakarna och koppla dit två kontakter. Johan föräldrar kom hit på en fika, när dom åkte hem började vi med maten.
Vi skrev räkningar, det gick runt även denna månad nätt och jämnt... Beställde även klart det mesta av julklapparna det är bara lite smått och gott kvar.
Nu ligger jag i sängen och tar det lugnt. Ejnar försöker vi lägga i sin säng i natt just nu sover han iallafall.

Lilla hjärtat tidagare idag.

Av Charlotta Åkervall - 26 november 2015 20:19

Hej hej hur mår ni?
Idag började vi dagen med att försova oss lite hade en jobbig natt med Ejnar som skrek och var hysterisk. Men Willhelm fick gå ut till bussen själv för Ejnar hade bajsat så var tvungen att byta blöja,sen ville han ha mat. Tove skulle till dagmamman hon han bakat bullar med Annelie s dotter Sandra så hon fi med sig en påse med bullar hem.
Vi smakade på dom när pappan i huset kön hrm, men han var inte hemma förrän kl
var 18:00. Bullarna var jättegoda. Jag och Ejnar har bara haft en mysdag hemma inte orkat göra så mycket idag efter den jobbiga natten.. inte fått så mycket sömn. Nu ligger jag i sängen med en snarkande Ejnar på mig. Imorgon vet jag inte vad som händer, det återstår och ser.

Här är bullarna som Tove och Sandra hade bakat idag JÄTTEGODA

Av Charlotta Åkervall - 25 november 2015 19:31

Hej hej på er alla finisar.
Redan onsdag och idag får man lön/föräldrapenning så det blir att betala räkningar till helgen. Vi åt frukost tillsammans har blivit lite bättre med att gå upp när klockan ringer så det slipper bli så stressigt. Sen körde vi Willhelm till bussen och Tove skulle till dagmamman. Jag och Ejnar åkte hem så jag kunde ta en dusch för sen var jag ju tvungen att åka köpa mat till honom det glömde jag ju igår när jag var och handlade.
Min mamma och pappa/ mormor och morfar kom innan jag skulle hämta Tove hos dagmamman så slapp jag ta med Ejnar. När vi kom hem började jag med maten det blev lasagne.
När mina föräldrar åkte hem hällde jag upp ett bad till Ejnar det tyckte han var skönt, han plaska och skvätte vatten. Han brukar annars gallskrika när han badar. Satte även på en maskin med handdukar, går åt en hel del handdukar när Ejnar spyr så mycket. Imorgon blir det en hemma dag för mig och lilleman.

Av Charlotta Åkervall - 25 november 2015 12:50

Köpte lite blommor till mig själv, när jag var och handlade igår. Det måste man unna sig ibland. Det är så fint med fina blommor på bordet. Snart kommer mamma och pappa hit en sväng.

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards