Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg under augusti 2011

Av Charlotta Åkervall - 31 augusti 2011 19:56

God kväll hur har ni haft det idag?

Jag har jobbat, och jag har en snäll pappa som har kört mig till jobbet för syrran har varit sjuk.

Så när vi kom hem så började jag med maten det blev spaghetti och köttfärssås. Senare sen kom Willhelms farfar och klippte gräset så nu är fint i trädgården.

Nu vill jag att paketet ska komma från ELLOS.

Nej nu ska jag slappa framför tv och jag har tänt lite ljus, så nu är  det bara att vänta på att älsklingen ska komma hem från jobbet........

Av Charlotta Åkervall - 28 augusti 2011 20:51

Hallo på er vad har gjort i helgen. Själva har vi varit på 40 års kalas min makes bror fyllde 40. Men på förmiddagen så var vi och handlade lite. När vi kom hem så kom det ett riktigt oväder åska och blixtra, det blev stöm avbrott i flera timmar. Så när vi kom hem från kalaset var vi fortfarande utan ström.

Idag har vi inte gjort så mycket för några timmar satt jag och hjärtat och beställde lite kläder till hela familjen från Ellos.

Sen kom hjärtats föräldrar och då frågade dem om vi ville följa med och fika på skogshyddan....

Sen åkte vi hem och badade Willhelm och det tyckte han var skönt, nu swover han för natten. 

Jag har även jobbat i fyra timmar på jobbet men det gick inte så bra...

Nej nu ska jag slappa lite framför tv, snart blir det sängen ska upp tidigt i veckan..   

  

Av Charlotta Åkervall - 26 augusti 2011 21:20

Åh  herregud vad gött att det äntligen är helg, fast det känns mindre gött när man måste jobba på söndag. De två sista dagarna har varit hemska det har var så varmt och kvavt så man knappt får något syre.

I morgon ska vi på kalas hos min makes bror som har fyllt 40 år. På förmiddagen åker vi någ och handlar lite

    

 Vi har klippte våran lille kille förra helgen, ser lite busig ut. 


Av Charlotta Åkervall - 19 augusti 2011 20:34

Nu sitter jag sitter jag och gottar mig i soffan med en stor gotte påse, det är fredags mys det även om man sitter själv och tittar på film och hjärtat sitter i ett annat rum... En dag som denna har det inte hänt så mycket men när jag kom hem från jobbet  så åkte vi och handlade lite mat.

Willhelms farmor och farfar kom hit en sväng och fikade.

Imorgon kommer dem igen och mormor och morfar dem ska snickra lite i köket. Så får hitta på något att laga till middag imorgon, jag tror redan vad jag sk laga men vi får se...   

Ne nu ska jag forsätta mysa innan jag går och lägger mig.

Av Charlotta Åkervall - 17 augusti 2011 21:29

Halloj på er...

När jag kom hem fick jag ställa mig och laga mat till mig det blev makaroner och köttbullar inte världen godaste men orkade inte göra något avanserat. Nu har halva veckan gått redan torsdag imorgon.

Börjar bli ordning i köket med alla vitvaror och diskmaskin inkopplad. Nu är det bara kökluckorna som ska lackas om i någon ny färg.

Idag har Willhelm mormor och morfar var här en sväng och även Willes farfar han tog vägen förbi när han cyklade hem från lidköping med sin nya cykel....

Imorgon vet jag inte vad som händer inget speciellt tror jag.

 

Godnatt på er

Av Charlotta Åkervall - 15 augusti 2011 20:13

Halloj på er nu var det ett tag sen sist mina godingar..

 Nu är semestern slut, började jobba idag och det känns ganska bra när det är sånt tråkigt väder.

 Jag sitter här själv i soffan och tittar på tv. Älsklingen började jobba 2 skift nu efter semestern han har jobbat natt förut. Lilleman ligger och sover nu. Vi har myst så härligt i soffan, har tittat på byggare bob det är någ hans favorit program förutom händige manny.

I lördagsvar vi på Borås Djurpark igen men denna gången var vi med Willhelms mormor och morfar och morbror Thobias, vi hade även tur med vädret denna gången också. Vi hade underbar härlig dag med familjen <3 .

Kommer lite bilder någon annan dag

Av Charlotta Åkervall - 2 augusti 2011 20:33

Hallå på er alla vänner, vad har ni gjort denna sköna dag. Vi har inte gjort så mycket vi åkte en sväng till mina föräldrar, och vi satt ute och njöt i det underbara vädret och fikade gött. 

Igår var vi och hämtade det sista utav vitvarorna som vi hade beställt och det blev så bra när det kom på plats förutom att vi måste göra plats för diskmaskinen....

Vi får se vad som händer mer i veckan.

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards