Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Alla inlägg den 9 april 2016

Av Charlotta Åkervall - 9 april 2016 20:30

Har ni haft en bra lördag, vi har hunnit med en hel del.
Jag bakade först och började städa och damma efter maten och det blev lite lättvindigt mat makaroner och korv och köttbullar. Det blev inte kyckling och ris, hade inte så mycket kycklingfiléer som vi trodde.
Imorgon måste jag åka och handla lite till kalaset imorron.
Ska luta mig tillbaka i sängen och titta på tv och se om Johan vill komma in med lite gött....

Jag bakade tre sockerkakor och en hel del kladdmuffins. När jag höll på att baka kladdmuffinsen så kom Johans föräldrar, så då blev det lite fika med lite nybakat fikabröd..

Älsklingen röjde på ordentligt i träden men nu är det klart iallafall men det tog tid.

Barnen var ute och lekte en hel del och sandlådan är väldigt roligt, men inte så roligt för mamma när man tömmer stövlarna inne fulla med sand..

Av Charlotta Åkervall - 9 april 2016 10:48

God morgon alla finisar!

Hej vad sk ni hitta på för något denna lördag. Johan ska byta däck på bilarna och klippa träden.
Just nu ligger jag i sängen med Ejnar och älsklingen har börjat med träden och barnen är ute och leker med varandra. När Ejnar har vaknat så ska jag försöka ta tag i dagen och börja städa och baka lite.
Hur var eran fredag här hade vi det bra och barnen lekte och hade roligt....

Till middag tänkte vi göra kyckling och ris och currysås. Får se om det blir det eller om vi väljer något annat istället. Barnen är så kräsna när det kommer till mat, inte Willhelm men Tove är det iallafall hemma. Men när hon är hos dagmamman så äter hon jättebra säger dom, det är konstigt det där. Hon har börjat vara så trotsig mot mig när jag hämtar henne hos dagmamman. Inte så roligt att höra när hon säger att hon hatar dig mamma, tycker inte om dig mamma. Hon testar hur långt hon kan gå innan jag blir arg och ledsen. Men hon förstår väl inte vad hon sägeroch gör. Det är inte roligt iallafall. Är väl den roliga 3 års trotsen.

Det är ju tur man kan vara så söt och fin iallafall. Men du gör din mamma tokig ibland.

Presentation

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards