Fru och mamma till Willhelm och Tove och Ejnar

Av Charlotta Åkervall - 5 februari 2016 19:43

Hej idag gick vi upp tillsammans och åt frukost sen skicka vi iväg Willhelm till bussen och jag tog en dusch. Johan tog hand om barnen. Sen gjorde vi oss iordning för att åka och handla mat. Vi tog även liten fika med Johans föräldrar.
När vi plockat in alla varor från handeln så kom johans föräldrar hit Tove ville att farmor skulle leka med henne.
När vi var och handlade så köpte vi lite gött till fredagsmyset, vattenmelon hade Willhelm velat ha länge nu så det köpte vi....
Nu är det jag och lilleman som ligger och myser.. det händer mycket nu med Ejnar, han har börjat åka sig fram och idag var han på väg att sätta sig själv. Så duktig är han min lille älskling.
Imorgon ska vi försöka städa och baka lite inför kalaset på söndag.

Av Charlotta Åkervall - 4 februari 2016 20:04

Vilken natt det har varit, Ejnar bara vaknar och skriker åh så somnar han emellanåt och börjar sen skrika igen.
Men jag och Willhelm gick upp och åt frukost i lugn och ro. Tove och Ejnar sov lite längre. Men Willhelm kom i väg till bussen och vi gjorde oss iordning för att åka till Skövde med mina föräldrar. Skulle ju kolla efter jackan som Tove ville gå men den hade fortfarande inte kommit in i affären. Innan vi åkte hem, tog vi en fika. När vi kom ner till parkeringshuset så startar Tove i backen och slår i pannan och får världens bula åh som hon skrek gjorde ju så ont...
Nu ikväll kom pappan i huset hem efter en arbets vecka borta. Nu ligger vi i sängen och jag hoppas på en bättre natt.. men vi får se.

Av Charlotta Åkervall - 3 februari 2016 20:06

Vi vaknade lite efter sju och gick upp och åt frukost se gjorde vi iordning Willhelm för en dag i skolan. När vi såg Wille åka iväg med bussen. Så gick jag och Tove och duschade och gjorde oss iordning för att åka till mina föräldrar, för nu hade hon tröttar på att vara hemma och går pratat om mormor och morfar så då åkte vi dit, hon blev så glad hade inte sett på över en vecka.
Vi åkte hem så vi var lagom hemma till när Willhelm kom hem med bussen. Men vi tog en snabb tur till Lidköping för att titta om dom fått in jackorna på hm som Tove ville ha, men det hade dom inte vad vi såg.
När vi kom hem ville barnen måla så det fick dom göra en stund sen tittade vi på tv och myste. Nu ligger vi i sängen och tittar på tv och jag väntar på det nya avsnitt av scorpions. Det är så himla bra serie handlar om grupp genier..

Av Charlotta Åkervall - 2 februari 2016 20:26

Hej.... denna natten var helt bra men så gav jag ju honom lite alvedon för det onda.. Strax efter sju gick vi upp och åt frukost tillsammans mina hjärtan. Sen gjorde Willhelm i ordning sig för att gå till bussen. Jag och Tove och Ejnar myste lite framför tv:n och han fick lite mat... Sen kom Johans föräldrar hit för Stig skulle köra in mig till Volvo så jag kunde hämta våran bil. Nu är den lagad det är skönt för det var inte lätt att åka den lilla bilen med alla barn, men det går i nödfall.
När vi kom tillbaka så fika vi lite innan dom åkte hem.. Åh jag började med maten det blev amerikanska pannkakor det hade barnen beställt igår, så det fick dom väl få.
Imorgon tänkte jag och Tove och Ejnar åka till mina föräldrar en sväng. Men nu ligger jag i sängen och tittar på tv och har det gött.

Av Charlotta Åkervall - 1 februari 2016 20:21

Usch vilken natt det har varit med Ejnar han har varit väldigt ledsen. Antagligen har han ont utav tänderna som han får..
Men lite efter sju gick jag och barnen upp och åt frukost tillsammans. Sen gjorde Willhelm sig iordning för en dag i skolan. När jag såg Wille åka iväg med bussen så gick jag och duschade och Tove tittade på tv.. Sen har vi bara myst och tittat på tv.
Vi mår fortfarande inte så bra snoriga och hostiga än. Men nu ikväll gav jag lite alvedon till Ejnar för han har så ont i munnen.. Så får hoppas på en bättre natt en den som var. Nu ligger jag i sängen och tittar på tv, blir någ en tidig kväll för är så trött.

Av Charlotta Åkervall - 31 januari 2016 19:35

Hej hej idag vaknade vi lite piggare men inte helt pigga än fortfarande snoriga och hostiga. Vi nio gick vi upp och åt frukost tillsammans sen gjorde vi oss iordning för att åka till kyrkan, vi skulle hämta en ängel som Ejnar fick när han döptes i november.

Det var nytt från förra året för de andra barnen har inte fått någon.
När vi kom hem sen så började vi skriva en handlings lista så åkte jag och handlade själv utan barn så skönt och lugnt.
När jag kom hem från affären plockade jag in varorna och sen fick jag försöka få Ejnar att somna lite för Johan hade inte fått det. Efter lite skrik och gnäll då somnade han och vi fick äta middag i lugn och ro.....
Nu ligger jag i sängen med en göttepåse, och Johan åkte för en timme sen till hotellet.
Får se vad vi hittar på för kul i veckan.

Av Charlotta Åkervall - 30 januari 2016 20:42

Idag har jag inte mått så bra, så himla ont i kroppen, snorig och lite feber så fortsätter det så. Men vi kom upp och åt frukost tillsammans..
Sen gick jag och lilleman och vilade har stort sätt inte gått ur sängen. Mer en när vi skulle äta och skriva räkningarna. Drack en kopp kaffe när jag låg i sängen. Efter vi skrivit räkningarna så kollade vi lite på resor till Legoland, Willhelm sken upp som en sol när vi pratade om det, så roligt och se.. Nu har jag landat i sängen igen med en sovande Ejnar.. Så ligger och tittar på tv innan ögonen slår igen.
Imorgon ska vi till kyrkan och hämta en ängel som Ejnar fick när han döptes.. Sen blir det en lugn dag innan Johan åker iväg till hotellet.

En gammal bild på mig och Ejnar.

Av Charlotta Åkervall - 29 januari 2016 20:00

Hej på er alla finisar... Jag fick ligga kvar i sängen i morse så gick Johan upp med och gjorde Willhelm redo för skolan. Idag skulle han följa med en kompis efter skolan..
Jag blir så deprimerad på allt som har med sjukdomar. Åh nu är det min tur som börjar bli sjuk med feber och ont i kroppen och början till halsont också. Barnen har ingen feber men dom är snoriga och hostiga.
Så idag har det inte blivit många knop gjorda men det gör inte så mycket. Barnen sover sen en stund sen åh jag tror jag däckar snart är så trötter.
Imorgon blir det inte så mycket gjort heller någon åker någ och handlar lite mat.

Mina små sjuklingar tidagare idag.

Mamma till två underbara barn  Willhelm 090403 och

Tove 130125

Jag är gift med Johan och tillsammans bor vi i ett hus på landet.

Bloggen kommer handla om vårat liv